Fréderic Boulez lanceert Mille Gin

Fréderic Boulez is het brein achter Mille Gin.
Foto Rik Devos Fréderic Boulez is het brein achter Mille Gin.

Gin is meer dan ooit in. Dat is ook Frédéric Boulez niet ontgaan. Hij is het creatieve brein achter het nieuwe merk Mille Gin.


"Ik werk al een kwarteeuw in de drankensector en mag wel stellen dat ik thuis ben in dat wereldje", verduidelijkt Frederic die verkoopsleider is bij brouwerij Van Honsebrouck in Izegem. "Ik hou niet alleen van een goed glas bier maar evenzeer van een lekkere gin. Het lanceren van een eigen gin was de volgende stap."


"Ik heb gekozen voor een gin zonder additieven maar met wateroplossende aroma's. Het is de bedoeling om jaarlijks met een nieuwe lading gin op de markt te komen. Altijd met de naam 'Mille Gin' en telkens met een ander aroma. Dit jaar is het citrus. Als naam heb ik voor Mille Gin gekozen en daar zijn verscheidene verklaringen voor. Het is vooreerst een knipoog naar de 'millésime', champagne en wijnen met een jaartal. Verder beperk ik mij ieder jaar tot een lading van precies 1.000 flessen en ten slotte, en niet in het minst, heet mijn zoon Emile." Mille Gin is te koop in de Prik&Tik-drankenhandels en via het onlineplatform Storesquare.be. Info: Frédéric Boulez, 0471/21.74.03 of frederic.boulez@me.com. (DRD)