Bewoners en hondje ontsnappen aan ergste: brandweer voorkomt dat huis in vlammen opgaat

Brand Cervanteslaan De Haan
rv Brand Cervanteslaan De Haan
In de Cervanteslaan in De Haan is maandagavond brand uitgebroken in een garage. De hulpdiensten konden voorkomen dat het vuur oversloeg naar de aanpalende woning. 

“De bewoners werden gealarmeerd door de rookdetectoren in hun garage”, zegt commissaris Dennis Goes. De brand brak vermoedelijk uit na een kortsluiting. “De bewoners probeerden eerst nog zelf het vuur te blussen met een gieter. Toen ze beseften dat het onbegonnen werk was, hebben ze de hulpdiensten gealarmeerd”, aldus Goes.  De politie was als eerste ter plaatse en bracht de bewoners en het hondje des huizes in veiligheid. De agenten probeerden in afwachting van de brandweer het vuur te lijf te gaan met een tuinslang. Bij aankomst van de brandweer sloegen de vlammen echter al uit de garage. De brandweermannen hadden het vuur evenwel snel onder controle en konden vermijden dat de rest van de woning schade opliep. Bij de brand raakte uiteindelijk niemand gewond. 

Brand Cervanteslaan De Haan
rv Brand Cervanteslaan De Haan



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.