Twee personen onwel door CO-intoxicatie

Illustratiebeeld: Hulpdiensten Brussel
Baert Marc Illustratiebeeld: Hulpdiensten Brussel
De hulpdiensten hebben maandagochtend twee personen aangetroffen die onwel waren geworden door CO-intoxicatie. Ze werden overgebracht naar het ziekenhuis, maar zijn niet in levensgevaar.

De brandweer werd maandag rond 8 uur opgeroepen voor een noodgeval in de Merodestraat. Een persoon was onwel geworden en was daardoor gevallen. “Bij het betreden van de woning zijn de CO-detectoren, die deel uitmaken van de standaarduitrusting van de ambulanciers, in werking getreden”, laat Walter Derieuw van de brandweer weten. De hulpverleners ventileerden meteen de eengezinswoning en riepen versterking in van de brandweer en van Sibelga om de bron van de CO op te zoeken en te neutraliseren. Twee personen werden met een milde intoxicatie overgebracht naar het ziekenhuis, maar zijn niet in levensgevaar. De oorzaak van het CO-lek waren drie verwarmingsketels op gas waarvan de afvoer niet correct geïnstalleerd waren. Daardoor verspreidden de gassen zich in de woning. De ketels werden verzegeld door Sibelga.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.