Strijkijzer vat vuur en veroorzaakt appartementsbrand

De brandweer rukte maandagochtend uit voor een woningbrand in de Antoine Nijsstraat in Anderlecht. Daar was een keukenbrand uitgeslagen in een appartement. De drie bewoners moeten tijdelijk in een ander onderkomen verblijven.Om 8 uur 's ochtends kwam de melding binnen van een appartementsbrand in de Antoine Nijsstraat. Twee brandweerwagens snelden naar het flatgebouw toe om de brand te blussen. "De oorzaak bleek een strijkijzer te zijn dat vuur had gevat", aldus Dorothee Catrysse, woordvoerster van de politie. De keukenbrand verspreidde zich naar de rest van het appartement, maar de brandweer slaagde er met man en macht in de brand onder controle te brengen. "Niemand raakte gewond", gaat Catrysse verder. "De schade in het appartement is wel aanzienlijk en het is onbewoonbaar verklaard. De drie bewoners moeten tijdelijk naar een nieuwe verblijfplaats gebracht worden." (DCFS)