Snackbar geëvacueerd na brand

Illustratie: Brandweer Brussel
Baert Marc Illustratie: Brandweer Brussel
In een snackbar op de Helmetsesteenweg in Schaarbeek brak dinsdag rond 14.30 uur brand uit. De achtergevel brandde uit. De klanten, noch de uitbaters raakten gewond.

Dinsdagnamiddag ontwikkelde zich in snackbar ‘Star’ in Schaarbeek vuur in de afvoerbuis van de dampkap. “De afvoerbuis was te dicht bij de gevel gemonteerd waardoor de warmte in de buis bleef hangen. Die warmte heeft zich opgestapeld waardoor de isolatie van de achtergevel in brand is geschoten”, legt Walter Derieuw van de Brusselse brandweer uit. Bij de brand raakte niemand gewond. “Wanneer de brandweer aankwam bij de snackbar, waren alle klanten al geëvacueerd”. De brandweer kreeg het vuur snel onder controle.

Snackbar 'Star' op de Helmetsesteenweg
Marc Baert Snackbar 'Star' op de Helmetsesteenweg



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.