Hoverboard veroorzaakt brand in garage

Een garagebox in een woning aan De Schans in Borgerhout is zaterdagnamiddag nagenoeg volledig uitgebrand. De vermoedelijke oorzaak zou een hoverboard kunnen zijn dat volgens de bewoners aan het opladen was in de garage. Een expert zal dat verder moeten onderzoeken. "Het was een korte maar vrij hevige brand", zegt Kristof Geens van de Brandweerzone Antwerpen. "Onze mensen hadden het vuur snel onder controle en konden voorkomen dat er een doorslag was naar de andere ruimtes in de woning. De garage zelf en de inboedel is wel volledig uitgebrand." (VTT)