Twee vrienden lanceren platform
over events wereldwijd

De wereld is aan de lefgozers. Wouter Wouters (29) en Mohamad Shahroudi (26), twee boezemvrienden die de passie voor voetbal en het uitgangsleven delen, zijn daar het beste bewijs van. Ze hebben een voltijdse baan maar droomden van een eigen zaak. Met where@ komt nu hun droom uit. Meer nog, ze gaan de markt op met een héél nieuw product dat ze lanceren onder Where@, een online platform waar vraag naar en aanbod van allerhande events worden samengebracht. "Vier jaar hebben we erover gedaan", vertelde Mohamad of Mo voor de vrienden.

 "Het kostte ons slapeloze nachten", vulde z'n maat Wouter aan. "We hebben geen ICT-opleiding genoten, laat staan kaas gegeten van hoe je begint aan een onderneming. We zijn niet over ijs van één nacht gegaan.  We deden een marktonderzoek en lieten een haalbaarheidsstudie maken. Bij heel wat mensen vroegen we advies. Zo werd ons kindje where@ geboren.

Een pakket

"We willen evenementen dichter tot bij de mensen brengen zodat ze weten wie wat organiseert en wat hij van een bepaald event mag verwachten. We brengen events en mensen bij elkaar. Bovendien helpen we mensen als ze een feestje, beurs of een wandeltocht willen organiseren. We bieden online een totaal pakket aan. Voor zover bekend, bestaat zoiets nog niet. Met where@ gaan we world wide. Het platform staat niet enkel open voor lokale en nationale evenementen. We willen de wereld veroveren."

Volgers

Where@ bevat niet enkel een app. "We willen een sociale wereld creëren", lichtte Wouter verder toe. "Een wereld waar jong en oud elkaar kunnen ontmoeten. We gaan in zee met influencers. Het zijn er nu al 25. Ze hebben een blog of een vlog met miljoenen volgers. We werken samen met een aantal ontwikkelaars en designers. Ook doen we een beroep op het netwerk van dj's. Ze helpen ons om data te verzamelen voor op where@", vulde hij aan.

Goesting

Mo en Wouter werken nu nog voltijds. Mo verdient z'n boterham als elektricien, Wouter is intern auditor. "Voorlopig moeten we wel blijven gaan werken. Het uitwerken van het platform en de haalbaarheid ervan heeft ons 250.000 euro gekost. Geld dat we geleend hebben. We nemen risico's maar ze zijn berekend. We hebben niks aan het toeval overgelaten. We hebben investeerders die geloven in ons product. We weten dat het niet makkelijk zal zijn maar we zijn leergierig, hebben goesting om te ondernemen en we gaan er voor de volle honderd procent voor. Het is de bedoeling dat we na een aantal jaren van onze zaak kunnen leven." Op vrijdag 12 oktober lanceren ze in discotheek The Versuz hun product. Mo en Wouter organiseren die dag zelf een event onder de naam where@invites. Meer info over hun bedrijfje vind je op www.where-at.be.

Mo en Wouter ontwikkelden where@ app
Mine Dalemans Mo en Wouter ontwikkelden where@ app



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.