Ga naar de mobiele website
^ Top

Brandje in woonzorgcentrum

Een dertiental bewoners van woonzorgcentrum Sint-Jozef, in de Leegstraat in Assenede, is in de nacht van woensdag op donderdag geëvacueerd na een brandje. "Rond half drie is er een probleem ontstaan in het ICT-lokaal. De server was oververhit geraakt en vatte vuur", klinkt bij WZC Sint-Jozef. "Er was heel wat rookontwikkeling, maar buiten de zone van de bewoners. In één afdeling kon je de rook ruiken. Die mensen hebben we geëvacueerd naar de serviceflats verderop, maar de situatie was nooit gevaarlijk. De meeste bewoners hadden nauwelijks door wat er gaande was." Toch werd het medisch interventieplan afgekondigd in Assenede. "Dat deden we uit voorzorg", duidt burgemeester Philippe De Coninck (Open Vld). "Een brand in een woonzorgcentrum kan ernstige gevolgen hebben. Maar de brandweer had het vuur onmiddellijk onder controle. Uit tests bleek ook dat er geen giftige stoffen vrijgekomen zijn. Na een uurtje konden de bewoners weer gaan slapen." (OSG)

Meer over


Meld een bug