Vrouw sterft door CO-intoxicatie in caravan

In een caravan achter een woning in de Landergemstraat in Anzegem heeft CO-intoxicatie dinsdag het leven geëist van Marion Verstraete (55). De vrouw logeerde tijdelijk in de tuin van vrienden. Een gaskachel ligt mogelijk aan de basis van haar overlijden.

Tijdens een moeilijke periode in haar leven klopte Marion Verstraete, die jaren in Wortegem heeft gewoond, drie jaar geleden aan bij Benjamin Grill en zijn echtgenote, glaskunstenares Sien Crombez, in de Landergemstraat. "Marion was op zoek naar een stek waar ze even kon logeren in haar caravan in afwachting tot ze weer een huis had gevonden", zegt Grill. "We stemden toe en al snel werden we goeie vrienden. Het beviel ons allemaal zo goed dat Marion hier voorlopig bleef wonen."


Dinsdag rond 8.30 uur stapte Benjamin naar de caravan achter in de tuin om te zien of alles goed was met Marion. "Ik trof haar aan op de grond, ze was al dood", zegt de man. Volgens het Kortrijkse parket is ze overleden aan CO-intoxicatie. "Een dag eerder had Marion nog gezegd dat haar kacheltje niet werkte zoals het hoorde. We hebben haar aangeboden om in ons huis te slapen, maar dat weigerde ze."

Prachtvrouw

Het koppel is bijzonder aangeslagen, net als de broer van Marion. "Mijn zus was een prachtvrouw, heel sociaal en lief. Ze genoot hier van haar leven, dicht bij de dieren. Met de verrekijker in de hand tuurde ze uren in de omgeving. Achter de woning van Benjamin en Sien heb je namelijk een mooi uitzicht. Het is niet te vatten dat haar leven zo abrupt moet eindigen. Dit heeft ze niet verdiend."


Waar en wanneer Marion Verstraete begraven wordt, moet nog beslist worden. (VHS/LSI)