Tientallen geboortekaartjes komen niet aan

Zelfs een maand na de verzending hebben tientallen vrienden en familieleden van Kevin en Liesbet Bauwens nog geen geboortekaartje aangekregen. "Eén goeie raad aan toekomstige ouders, stuur uw kaartjes digitaal", besluit Kevin.

Liesbet en Kevin kregen er op 7 april een dochtertje bij. Kevin wilde de komst van zijn kleine Laure wereldkundig maken met een klassieke mailing. Het kaartje, de enveloppe, kaartjes voor de babyborrel, voorgedrukte etiketten zodat alle adressen duidelijk leesbaar waren, en drie rolletjes postzegels.


Kevin: "Je bent daar even mee bezig en het kost ook wel wat geld. Alles bij elkaar zo'n 800 euro voor 250 kaartjes. De dag van de geboorte heb ik al een eerste zending kaartjes verstuurd via de postbus in het Augustinusziekenhuis. Twee andere zendingen heb ik in het Antwerpse in postbussen gedropt."


Kevin en Liesbet kregen heel wat gelukwensen maar na een weekje doken ook de eerste lichte verwijten op. "Ah, wij krijgen geen kaartje meer." Of ook: "Schoon, uw familie zo maar vergeten te verwittigen."


De jonge ouders hoorden wat rond en al snel bleek dat tientallen kennissen hun kaartje niet hadden gekregen.


Kevin: "We zijn een maand verder en ik schat het aantal niet-aangekomen kaartjes op een vijftigtal. Heb ik daarvoor al die moeite gedaan? De klantendienst van de Post was vriendelijk en belooft de zaak te onderzoeken. Ik heb de postbussen en bestemmelingen moeten doorgeven. Ze beloven ook 85 euro als schadevergoeding te betalen voor de postzegels. Allemaal mooi, maar het blijft natuurlijk vervelend voor ons. Zo is het moeilijk om onze babyborrel voor te bereiden want we weten niet of iedereen zijn uitnodiging heeft gehad. Vandaar mijn oproep aan toekomstige ouders: Stuur uw kaartje digitaal!" (PLA)