Swapfiets lanceert eigen app

Het Nederlandse fietsabonnementsbedrijf Swapfiets heeft voor haar Antwerpse, Gentse en Leuvense klanten een eigen app gelanceerd.

Bij Swapfiets betaal je een vaste abonnementsprijs en daarvoor krijg je een fiets die, als hij stuk gaat, aan huis of op locatie voor je hersteld wordt. Als de fiets niet meteen hersteld kan worden, krijg je een vervangfiets. Met de app kunnen abonnees zelf binnen de 20 seconden een afspraak vastleggen om hun fiets te laten repareren aan huis of in de winkel. Ook het 'vastpinnen' van de fiets is mogelijk, waardoor klanten nooit meer hun parkeerplek kunnen vergeten.

Binnen vijf tikken

Abonnementhouders kunnen zelf afspraken inplannen op een moment dat het hen uitkomt, ook 's nachts. Wanneer bijvoorbeeld een fiets gestolen of kapot is, kan de consument direct kiezen hoe laat er een nieuwe fiets bezorgd kan worden. De 'swap' kan binnen vijf tikken in de app aan huis ingepland worden.Naast deze functies kunnen gebruikers de route naar de dichtstbijzijnde winkel vinden waar ze terecht kunnen met hun fietsproblemen, en zit er een geheime verrassing verborgen in de app.


In de toekomst plannen de ontwikkelaars ook nog een chatfunctie en een volgfunctie waarmee je de swapper in realtime kan volgen. Martijn Obers, oprichter en Head of Products: 'Swapfiets is de enige fiets waar klanten altijd op kunnen rekenen. Alles draait bij ons om service." De swapfietsen zijn herkenbaar op straat dankzij de blauwe voorband.


(DILA)