Papa, ik lijk steeds meer op jou

ONDERNEMER ONTWERPT MATCHENDE OUTFITS VOOR VADER EN ZOON

Matchen met de opa? Ook dat is geen probleem voor Luìs (2) en Léon (4).
RV / Leen Van den Meutter Matchen met de opa? Ook dat is geen probleem voor Luìs (2) en Léon (4).
Voor moeder en dochter bestond het al, maar Antwerps ondernemer Michiel Van Hove lanceert met 'Fils et papa' nu als eerste ook een matchende collectie voor papa's en hun zoon. "Voor kinderen is papa een held. Als ze dan ook dezelfde kledij kunnen dragen, maakt dat het voor hen helemaal compleet."

Het waren de neefjes van Michiel, Léon en Luìs, die hem op het idee brachten. "Mijn schoonbroer wandelde met mijn neefjes binnen op het kerstdiner en alle drie hadden ze dezelfde soort outfit aan. Het was onmiddellijk een gespreksonderwerp. Achteraf bleek wel dat ze erg veel moeite hadden moeten doen. Je kan wel twee dezelfde T-shirts met print vinden, maar een deftigere combi-outfit voor een feestgelegenheid bestaat niet. Voor moeders en dochters is dat wel veel gemakkelijker, door de 'twinning'-trend. Daarom lanceren we nu dus een modemerk voor papa's en hun zonen", klinkt het.

Ondernemer Michiel Van Hove, de man achter Fils et papa.
Laenen Ondernemer Michiel Van Hove, de man achter Fils et papa.

Buikgevoel

De ondernemer - en ook een beetje ontwerper - lanceert op zijn eigen buikgevoel, want zelf heeft hij nog geen zonen om mee te pronken. "Dat klinkt inderdaad een beetje bizar maar ik zie gewoon mijn neefjes en de liefde voor hun papa. Ik wil eigenlijk inspelen op dat gevoel. Voor kinderen, en zeker zonen, is hun papa de grote held. En als ze dan dezelfde outfit kunnen dragen, maakt dat het voor hen helemaal compleet."

Papa Nicolas met tweelingzonen Louis en Marcel (7) zijn alvast fan.
RV / Leen Van den Meutter Papa Nicolas met tweelingzonen Louis en Marcel (7) zijn alvast fan.

Strikjes inclusief

En dat kon Michiel alvast even testen met zijn eigen familie. "Ze vonden de outfits echt geweldig. Voor kinderen gebruiken we dan ook drukknoppen, zodat zelfs de kleinsten zich al snel zelfstandig kunnen aankleden. En zeker de strikjes vielen in de smaak. Als ik de reactie van mijn neefjes zie, denk ik dat het een succes kan worden."


Michiel weet wel hoe hij de markt moet bespelen, met zijn collectie mikt hij vooral op moeders met smaak die hun partners en zonen in een leuke outfit willen steken. "We gaan voor die beleving. Bij ons kies je niet zomaar een hemd en klaar. Je kiest voor een pakket; twee hemden, - met of zonder - bijpassende strikjes. Zowel het hemd als het strikje voor de kleine man zijn niet al te strak, het blijven kinderkleren en hebben ook hun speelse elementen. De kledij wordt aan de deur in een mooie cadeaudoos afgeleverd en bevat een uniek voorleesverhaal en tekening. Zo kunnen papa en zoon dat ook samen uitpakken en er eigenlijk al een herinnering van maken."


De kledij zelf werd ontworpen in samenwerking met mode-ontwerpster Ine de Haes. Praktisch gezien worden de hemden en strikjes enkel per twee verkocht, voor 149 euro. Er kunnen wel afzonderlijke stukken bijbesteld worden voor een tweede zoon bijvoorbeeld. Zondag wordt de collectie gelanceerd met een kortingsprijs tegen 129 euro, er is keuze uit drie kleuren; blauw, wit en jeans voor de sportievere duo's. De hemden voor kinderen zijn voor 2- tot 12 jarigen. "Daarna is papa net iets minder de held voor een puber", lacht de ondernemer nog. Meer info via www.filsetpapa.com.