Kris Peeters (CD&V) dingt naar stem van de handelaar

Kris Peeters bij de aftrap van de CD&V-campagne.
Foto Laenen Kris Peeters bij de aftrap van de CD&V-campagne.
De kandidaten van CD&V Antwerpen, in totaal 250 kandidaten voor de stadslijst en negen districtslijsten, zijn zaterdag aan hun campagne begonnen. Tijdens zijn speech solliciteerde lijstrekker Kris Peeters uitdrukkelijk naar de stem van lokale ondernemers.

De CD&V-lijstrekker deed zaterdag tijdens de aftrap van de campagne in het hippe Groen Kwartier enkele concrete voorstellen die de lokale ondernemers zouden moeten bekoren. "We moeten minder focussen op de grote ketens op de Meir en meer op de versterking van de kleine ondernemers in de Driekoningenstraat, de Nationalestraat, de Turnhoutsebaan en andere lokale handelskernen." Peeters vindt ook dat elke lokale handelskern het recht zou moeten krijgen om twee autovrije dagen per jaar te kiezen. "De statistieken bewijzen dat lokale kernen waar het goed gaat, de kernen zijn waar straten verkeersvrij of autoluw zijn. Het is daar dat de leegstand daalt."


Peeters raakte ook het thema veiligheid aan. Hij pleit voor een AA-bestuur, in tegenstelling tot het 'gewapend bestuur van anderen'. "Alert en attent bestuur, dat willen wij", zei hij. "Veiligheid is het belangrijkste, in sommige wijken moet de wijkagent weer een centrale figuur worden. Ook moeten er verbindende initiatieven komen zodat spanningen meteen aangepakt worden door mensen te betrekken." (BJS)