Beerschot Wilrijk stelt nieuwe hoofdsponsor en truitjes voor

V.l.n.r.: coach Marc Brys, clubvoorzitter Eric Roef, Michiel Schellekens, Isabelle Huybrechts, Luc Neefs en Walter Damen, met de nieuwe truitjes.
Foto GOYVAERTS/GMAX Agency V.l.n.r.: coach Marc Brys, clubvoorzitter Eric Roef, Michiel Schellekens, Isabelle Huybrechts, Luc Neefs en Walter Damen, met de nieuwe truitjes.
Een nieuwe hoofdsponsor, nieuwe truitjes en extra loges in het stadion: voor Beerschot Wilrijk mag het seizoen in 1B al beginnen. Intussen zijn er al 4.100 abonnementen verkocht.

Beerschot Wilrijk stelde vrijdag zijn nieuwe hoofdsponsor DCA voor. De projectontwikkelaar uit Beerse lost daarmee Land Invest Group af, dat de voorbije vier jaar voor de grootste budgettaire inbreng zorgde. Land Invest blijft de club trouwens sponsoren. In één moeite heeft Beerschot Wilrijk ook een nieuwe lijfspreuk: 'Let's Build History'. Thuis speelt de ploeg in paars-wit, buitenshuis nog steeds in het Wilrijkse geel-blauw.


Achter de tafel glunderden ook Michiel Schellekens en Luc Neefs, respectievelijk directeur en bestuurder van DCA. "Deze club hoort thuis in de hoogste klasse 1A en daar willen we mee voor zorgen." Al hoeft dat nog niet meteen: een top-4 plek komend seizoen wordt al een succes genoemd.


Hoe groot het budget voor 2017-2018 nu is, houdt het clubbestuur geheim. "Met DCA krijgen we nog een pak meer financiële mogelijkheden", stelt voorzitter Eric Roef. "En daarmee is het niet gedaan. Zoals je weet, praten we vooral met Vlaamse investeerders. Maar een interessante piste met buitenlandse investeerders sluiten we absoluut niet uit."


Momenteel is een kleine verbouwing bezig van het logecomplex. Tegen 22 juli, met de clash tegen AA Gent, zijn er drie extra loges klaar.


Dit weekend, 8 en 9 juli, kunnen nieuwe abonnees terecht in de Ticket Corner van het Olympisch Stadion, telkens van 10 tot 17 uur. "We gaan vlot naar 5.000 abonnementen", schat bestuurslid Gunther Dieltjens. (PHT)