120 werknemers even geëvacueerd na brand in keuken

De brand ontstond in de keuken van het bedrijf.
Koen Baten De brand ontstond in de keuken van het bedrijf.

Langs de Korte Keppestraat in Erembodegem hebben donderdagochtend een 120-tal mensen die werken op het bedrijventerrein hun gebouwen even moeten verlaten nadat er brand in de keuken van het bedrijf was ontstaan. “De kok kon nog vrij snel om een branddeken op het vuur te gooien”, aldus officier Gilles Lacante. “Wij hebben de rest van de bluswerken voor onze rekening genomen. Doordat er wel wat rookontwikkeling was ontstaan in het gebouw, werd iedereen even naar buiten gebracht”, klinkt het. 

De werknemers mochten na ruim een half uur opnieuw naar binnen.
Koen Baten De werknemers mochten na ruim een half uur opnieuw naar binnen.

De evacuatie verliep zonder problemen. De brand was ook snel onder controle. “Nadien deden wij nazicht doorheen het hele gebouw. Sommige ruimtes waren niet eenvoudig te bereiken, maar we wilden niets uitsluiten”, aldus Lacante. Bij de brand raakte niemand gewond. Het gebouw werd grondig verlucht. 




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.