Dag 15

Neem de tijd voor je maaltijd en zondig af en toe. Sanne legt uit hoe je van gezond eten een gewoonte maakt

Koolhydraten zijn des duivels, vet is slecht voor je en rood vlees schrap je maar best van je menu: we zouden het bijna vergeten, maar eten is leuk! Genieten van je maaltijd past juist bij een gezonde levensstijl. En daar hoort dat taartje of een lekker stuk chocolade gewoon bij.

Dag 14

Heb je moeite om je gezonde gewoonte vol te houden? Sanne geeft motivatietips

Uitspraken als ‘mollig zijn zit in de familie, op dieet gaan heeft geen zin’ of ‘ik heb een slechte dag, ik heb die zak chips écht nodig’ staan een gezonde levensstijl in de weg. Zo maak je komaf met excuses.

Dag 13

Waarom je je favoriete spaghetti beter koud of opgewarmd eet

In de supermarkt wordt de klassieke tarwepasta steeds harder weggedrukt door volkoren- en andere speltslingers en zelfs caloriearme pasta. Men zou schrik hebben om nog naar gewone pasta te grijpen, maar dat is helemaal niet nodig.

Dag 12

Zo lukt het wel om voldoende water per dag te drinken

Net zoals we onze stappenteller dagelijks in het oog houden om te zien of we al aan de 10.000 zitten, moeten we dat ook doen met ons waterverbruik. Voldoende drinken luidt de boodschap, de hele dag door. Diëtiste Sanne Mouha geeft enkele concrete tips om minstens een liter te drinken, en dan nog wel met plezier.

Dag 11

Concrete tips voor een gezonde broodjeslunch

Later thuis van je werk? Dan wordt er vaker ongezond gegeten. Dit excuus is verleden tijd dankzij deze tips.

Dag 10

Dit moet je eten voor een goede nachtrust

Wie slecht slaapt, zal nood hebben aan extra energie, en daarvoor grijpen we vaak naar vet- en suikerrijke voeding. Wat eet je dan best wel voor het slapengaan?

Dag 9

Is de microgolf een handige oplossing of beperk je toch best het gebruik?

Weinig andere zaken die ons leven zo makkelijk maken als de microgolfoven. Maar is die straling niet schadelijk?

Dag 8

Flink calorieën verbranden? Shoppen, ramen lappen of zelfs slapen is al goed

We hebben er elke dag de mond van vol, zowel letterlijk als figuurlijk, maar wat zijn calorieën nu eigenlijk? En vooral: hoeveel worden er nu precies verbrand tijdens dagdagelijkse activiteiten?

Dag 7

Pak je een smoothie mee voor onderweg, of kies je beter voor een belegd broodje?

Dit zijn gezonde alternatieven voor die typische meeneemsnacks.

Dag 6

Zo ga je nooit met een hongergevoel van tafel

Miniporties, geen vet of koolhydraten, en alleen een bordje groen voer: voor veel mensen staat gezond eten nog altijd synoniem voor ‘honger lijden’. Terwijl gezond eten net betekent dat je méér mag eten.

Dag 5

Geen tijd om te koken? De diepvries is je redding

Later thuis van je werk? Dan wordt er vaker ongezond gegeten. Dit excuus is verleden tijd dankzij deze tips.

Dag 4

Is koffie goed voor je of juist niet? Feiten en fabeltjes over het 'zwarte goud'

Voor velen van ons is koffie onlosmakelijk verbonden met wakker worden, maar is het ook zo gezond?

Dag 3

Superfruit, supergroenten, superfood… Is dat echt zo gezond?

Tegenwoordig lijkt een voedingsproduct pas gezond als er ‘super’ voor staat. Maar is dat wel een garantie?

Dag 2

Pizza of biefstuk? Deze alternatieven bevatten minder calorieën en zijn ook nog goedkoper

Af en toe zondigen mag, helemaal als je ‘guilty pleasure’ minder calorieën bevat en beter is voor je portemonnee. Wij vergeleken vijf traditionele gerechten met hun gezonde alternatief.

Dag 1

Gezond eten hoeft niet duur te zijn

Wie rondsnuistert in een biowinkel of de superfood-afdeling van de supermarkt, kan er niet naast kijken: gezond eten is duur. Zo kan je dat kassaticket binnen de perken houden.