Volledig scherm
© Shutterstock

Zo laat IKEA ons meer kopen dan we nodig hebben

Geef maar toe: we houden allemaal van IKEA. Je kan geen huis binnenstappen zonder te zeggen "Heb ik ook. Van IKEA?", en jong en oud zwicht voor de spotgoedkope köttbular uit het IKEA-restaurant, paardenvlees of niet. Hoe slaagt de meubelgigant erin ons telkens weer met een volle kar naar de auto te doen lopen? Dankzij deze 5 brainwashtechnieken, zo blijkt.

  1. 
Elke dag een ‘dankjewel’: dankbaarheid als positieve pil in onzekere tijden. “Alles wat wij vanzelfsprekend vinden, is dat eigenlijk niet”
    PREMIUM

    Elke dag een ‘dankjewel’: dankbaar­heid als positieve pil in onzekere tijden. “Alles wat wij vanzelf­spre­kend vinden, is dat eigenlijk niet”

    Soms is het verschil tussen blijdschap en balen een kwestie van perspectief. Een perspectief dat dankbaarheid heet. “Het gras is niet groener aan de overkant, maar waar je het water geeft. En water geven doe je door dankbaar te zijn.” Een auteur en twee experts leggen uit waarom ‘dankjewel’ zo heilzaam is en geven concrete tips. “Volg het voorbeeld van een klein kind, want die zijn dankbaar voor de kleinste dingen.”