Shutterstock
Volledig scherm
© Shutterstock

Zo laat IKEA ons meer kopen dan we nodig hebben

Geef maar toe: we houden allemaal van IKEA. Je kan geen huis binnenstappen zonder te zeggen "Heb ik ook. Van IKEA?", en jong en oud zwicht voor de spotgoedkope köttbular uit het IKEA-restaurant, paardenvlees of niet. Hoe slaagt de meubelgigant erin ons telkens weer met een volle kar naar de auto te doen lopen? Dankzij deze 5 brainwashtechnieken, zo blijkt.

  1. Zuid-Koreanen zijn datingprofielen met mondmaskers zo beu dat ze er een nieuw woord voor uitvonden: maggikun

    Zuid-Koreanen zijn datingpro­fie­len met mondmas­kers zo beu dat ze er een nieuw woord voor uitvonden: maggikun

    Wie niet vies is van Tinder en Bumble weet: de datingwereld is een mijnenveld vol potentiële valkuilen. En de pandemie maakte dat er niet makkelijker op. Sinds corona zijn er steeds meer mensen die op hun profiel een foto met mondmasker gebruiken, en dat maakt het natuurlijk moeilijk om te zien wat voor vlees je in de kuip hebt. Daarnaast zouden we gemaskerde gezichten ook aantrekkelijker vinden. Koreanen zijn die maskerfraude zo beu dat ze er een nieuw woord voor uitvonden: maggikun.