Pexels - Instagram @dietcoke
Volledig scherm
© Pexels - Instagram @dietcoke

Dit is waarom je steeds minder dieetdrankjes in de rekken ziet: “Gen Z wil niet op regime zijn”

Het is je misschien al opgevallen dat er steeds minder dieetdrankjes in de supermarkten te vinden zijn. Daar zou Gen Z blijkbaar voor iets tussen zitten. De jongere generatie houdt simpelweg niet van diëten en houdt zich liever bezig met zo ‘clean’ en gezond mogelijk te eten. Daar stemmen heel wat grote merken hun producten, of toch tenminste hun verpakkingen op af. 

  1. 
2 experts over hoe je tevreden wordt met minder: “Tegenwoordig is zowat alles te koop, dus we vinden ongelukkig zijn geen optie”
    PREMIUM
    Goed Gevoel

    2 experts over hoe je tevreden wordt met minder: “Tegenwoor­dig is zowat alles te koop, dus we vinden ongelukkig zijn geen optie”

    Onder het motto ‘the sky is no longer the limit’ kan tegenwoordig alles. Maar meer maakt duidelijk niet gelukkiger. Steeds meer mensen in onze samenleving kampen met depressies. Gedragstherapeut Erik Franck en expert consumentengedrag Malaika Brengman leggen uit hoe dat komt. “Op social media zie je het perfecte plaatje, terwijl in de echte wereld mislukkingen meer voorkomen.” Met 8 tips leggen ze uit hoe we gelukkiger kunnen worden met minder. “Wandelen in de buitenlucht is een ideale manier om de drang naar meer om te buigen naar ‘het is oké zo’.”
  1. Gen Z en millennials eten steeds minder spruitjes: wordt ’s werelds meest gehate groente binnenkort uit de keuken verbannen?

    Gen Z en millenni­als eten steeds minder spruitjes: wordt ’s werelds meest gehate groente binnenkort uit de keuken verbannen?

    De meeste kinderen zijn niet bepaald dol op spruitjes vanwege hun uitgesproken, bittere smaak, die we, eenmaal volwassen, juist leren appreciëren. De groene koolsoort is immers vernoemd naar de hoofdstad van ons land. Toch lijkt het erop dat de nieuwe lading volwassenen en volwassenen in spe de groente liever links laat liggen. Dat blijkt uit cijfers van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing.
  2. Millennials verheerlijkten workaholic ‘girlboss’, maar Gen Z kijkt op naar aan wellness verslaafde ‘that girl’. Prof: “Nadruk ligt vooral op individualisme”

    Millenni­als verheer­lijk­ten workaholic ‘girlboss’, maar Gen Z kijkt op naar aan wellness verslaafde ‘that girl’. Prof: “Nadruk ligt vooral op individua­lis­me”

    Herinner je je de ‘girlboss’ nog? Die term werd door Gen Z in een nieuw jasje gestoken en ‘that girl’ gedoopt, met een hashtag die al meer dan 639 miljoen keer bekeken is. Een exacte definitie voor ‘that girl’ (vrij vertaald ‘dát ene meisje’) is er niet, maar het heeft alles te maken met je leven perfect op orde hebben. Is het idealiseren van die levensstijl wel zo’n gezonde tendens? Twee professoren aan het woord: “Nadruk ligt vooral op individualisme.”