Thinkstock
Volledig scherm
© Thinkstock

6 manieren om het ijs te breken op een feestje waar je niemand kent

Gezellig hoor, die gezellige eindejaarsperiode. Maar wanneer all you want for Christmas vooral een beetje rust en tijd voor jezelf is, valt dat behoorlijk tegen. In deze tijd van personeelsfeesten, kerstdiners en eindejaarsdrinks sta je nu eenmaal vaker ongemakkelijk tegen een wildvreemde te wauwelen dan je lief is. Om het leed dat socializen heet toch een beetje draaglijker te maken, hebben wij enkele tips om het ijs te breken.

1 reactie

  • Jurgen Van Den Bergh

    4 jaar geleden
    Wie gaat er nu alleen naar een feest waar hij niemand kent.
  1. 

Millennials verheerlijkten workaholic ‘girlboss’, maar Gen Z kijkt op naar aan wellness verslaafde ‘that girl’. Prof: “Nadruk ligt vooral op individualisme”

    Millen­n­ials verheer­lijk­ten workaholic ‘girlboss’, maar Gen Z kijkt op naar aan wellness verslaafde ‘that girl’. Prof: “Nadruk ligt vooral op individua­lis­me”

    Herinner je je de ‘girlboss’ nog? Die term werd door Gen Z in een nieuw jasje gestoken en ‘that girl’ gedoopt, met een hashtag die al meer dan 639 miljoen keer bekeken is. Een exacte definitie voor ‘that girl’ (vrij vertaald ‘dát ene meisje’) is er niet, maar het heeft alles te maken met je leven perfect op orde hebben. Is het idealiseren van die levensstijl wel zo’n gezonde tendens? Twee professoren aan het woord: “Nadruk ligt vooral op individualisme.”
  1. Zowel jonge mannen als vrouwen minstens één keer seksueel geïntimideerd op het werk het voorbije jaar

    Zowel jonge mannen als vrouwen minstens één keer seksueel geïntimi­deerd op het werk het voorbije jaar

    Negen procent van de Belgische vrouwen en vier procent van de mannen ervaarde al seksuele intimidatie op het werk. Opvallend: jongeren lijken een makkelijker doelwit. Zowel mannen (10 procent) als vrouwen (7 procent) onder de 25 jaar gaven aan zich het afgelopen jaar minstens één keer seksueel geïntimideerd te hebben gevoeld. Dat blijkt uit de nationale seksisme-enquête ‘#Youtoo?’ van het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen.