Zijn stuur brak af, hij stond voor een treinoverweg en reed 95 kilometer alleen: het verhaal van rode lantaarn Bas Tietema

Parijs-RoubaixMet Dylan van Baarle hebben ze het nummer één in Parijs-Roubaix, met Bas Tietema (27) hebben de Nederlanders ook het nummer laatst. Als vlogger op YouTube, begin dit jaar na een sterke stage een profcontract versierd bij Bingoal-Pauwels Sauzen, was het zijn droom om ooit Parijs-Roubaix uit te rijden. Na een ware calvarietocht lukte dat de ‘Bolle van Zwolle’ ook, zij het buiten tijd rond de klok van zessen na meer dan 6,5 uur koers en 1 uur en 2 minuten op Van Baarle.

55 reacties

  • Ian Vandenbossche

    4 maanden geleden
    Met zulke ingesteldheid, moed en wilskracht kan hij minstens in de sub-top rijden. Respect!!
  • fabian de clercq

    4 maanden geleden
    Enorm veel respect voor jou bas je bent een Karaktermens 💪💪
  • Daniel Horemans

    4 maanden geleden
    Petje af voor Bas: ondanks meervoudige tegenslag en opgave van anderen toch blijven doorgaan. Geweldige inzet, bewonderswaardig doorzettingsvermogen, juiste motivatie. Deelnemen en volhouden zijn (soms) belangrijker dan winnen. Blijven doorgaan, en een volgende keer lukt het beter!! Nogmaals: respect!
  • Yves Vanderwitten

    4 maanden geleden
    dat zal Bas alleen maar sterker maken, sterk gedaan, bravo !
  • Jan Verstraeten

    4 maanden geleden
    Eens met WVA op stage gaan naar de gezonde lucht (dokters) in Calpe zou kunnen helpen
  1. Pakt na de ‘dropper post’ van Mohoric ook Team DSM uit met nieuw snufje in Roubaix? “Revolutionair voor de koers”
    Wielrennen
    8

    Pakt na de ‘dropper post’ van Mohoric ook Team DSM uit met nieuw snufje in Roubaix? “Revolutio­nair voor de koers”

    Herinnert u zich nog de ‘dropper post’ die er mee voor zorgde dat Matej Mohoric in de afdaling van de Poggio iedereen kon afschudden en zo Milaan-Sanremo wist te winnen? Wel, volgens Cyclingnews probeert ook Team DSM komende zondag de concurrentie te slim af te zijn met een nieuw snufje. John Degenkolb en co rijden dan voor het eerst met de Scope Atmoz, een apparaat dat de renners toelaat om de bandendruk al fietsend te laten variëren.