Photo News
Volledig scherm
© Photo News

“Vlaams onderwijs loopt voorop in digitaal oefenen”

Het onderwijs in Vlaanderen loopt voorop op het Europees gemiddelde op het vlak van leerlingen online taken of oefeningen te laten maken. In Vlaanderen deed 62 procent van de leerkrachten dat pre-corona al, tegenover gemiddeld 59 procent in elf bevraagde Europese regio's. Tijdens de coronacrisis deed 89 procent van de leerkrachten bij ons dit, tegenover 87 procent in de bevraagde landen. Dat blijkt uit een enquête van het Finse Sanoma Learning die educatieve uitgever Van In vandaag publiceert.

3 reacties

  • Emi Hergersberg

    10 maanden geleden
    Voor gemotiveerde leerlingen die zelfstandig kunnen werken is dit een zegen maar dat digitale is wel een ramp voor leerlingen die te maken hebben met praktijkvakken en hun handen moeten gebruiken. Ge kunt niet alles uit de boekskes leren. We hebben zeer dringend goed opgeleide handwerkers nodig.
  • oswald billiet

    10 maanden geleden
    Hoe komt het dan dat gedurende de lock out van de scholen de leerachterstand zo geweldig opgelopen is? Doekje voor het bloeden dat bewijs?
  • Patrick Marinus

    10 maanden geleden
    Ik vind dit in principe een gunstige ontwikkeling. Er is wel een cruciale voorwaarde: de werklast mag niet zo groot worden dat de leerlingen geen vrije tijd meer hebben. Als je thuis bent ligt de nadruk op ontspanning en spel. Thuiskomen van school om dan nog eens uren bezig te zijn met taken is uit den boze. Ik ben wel bang dat sommige leerkrachten dit zeer gemakkelijk gaan vinden en gaan overdrijven...
  1. Basisschooldirecteurs voelen zich “bekocht” en schrijven open brief aan minister Weyts
    Onderwijs
    57

    Basis­school­di­rec­teurs voelen zich “bekocht” en schrijven open brief aan minister Weyts

    In een open brief aan Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) betreuren de schooldirecteurs van het basisonderwijs dat ze vanaf volgend schooljaar niet kunnen rekenen op de beloofde beleidsondersteuning en hekelen ze wat ze de “regeldrift” en “planlast” van minister Weyts noemen. De minister zelf zegt dat de katholieke basisscholen “op de feiten vooruitlopen” en dat de kwestie besproken wordt in het lopende sociale overleg.