Kinderartsen en -psychiaters willen álle jongeren terug voltijds op de schoolbanken, ook die van de tweede en derde graad.
Volledig scherm
PREMIUM
Kinderartsen en -psychiaters willen álle jongeren terug voltijds op de schoolbanken, ook die van de tweede en derde graad. © Wannes Nimmegeers

Onderwijsexpert vraagt leerstof te schrappen: “L.O. in Latijn-wiskunde: laat dat vallen”

"Laat alle kinderen weer naar school gaan. Voltijds. En wel nú." In een forse open brief dringt de Belgian Pediatric Covid-19 Task Force aan op een volledige opening van de scholen, ook voor de tweede en derde graad. Onderwijsexpert Wouter Duyck roept scholen intussen op om voor de laatste acht weken van het schooljaar keuzes te maken. Welke vakken zijn essentieel? En welke niet?

153 reacties

  • phil smedts

    2 maanden geleden
    Religie hoort wat mij betreft niet thuis op school. Een religie is een multinationale machts organisatie die zodanig in de politiek geinfiltreerd is, dat ze er zelfs in slagen om kinderen via het onderwijs te indoctrineren.
  • wim snauwaert

    2 maanden geleden
    Geef op woensdagnamiddag les, de kinderen zijn dan toch al op school. En op vrijdagnamiddag en andere dagen een uur langer les. En de belangrijkste vakken volgens richting behouden en andere schrappen. Dan kunnen ze al heel veel achterstand bijbenen.
  • Christophe De Vos

    2 maanden geleden
    Als je goed bent in L.O. krijg je een vaccinprivilege van de overheid.
  • Michel Oyen

    2 maanden geleden
    Ik hoor steeds dat de kansarmen achterstand oplopen. Wel met een carriere in het onderwijs zag ik dat deze groep ook in stijgende lijn zat voor corona tijden. Dus dit oplossen heeft veel met de maatschappelijke situaties te maken. En wat het voorbeeld van Weyts betreft, mijn ouders hebben nooit verhasltjes verteld of huiswerk helpen maken en ik denk dat ik niet de enige ben. Als je vraagt aan kids uit het deeltijds om thuis en menu te maken is het antwoord. Wie betaald dat.. begin maar ...
  • Peter Van Cleemput

    2 maanden geleden
    Volgens verouderde denkpatronen kan het lijken alsof Lichamelijke Opvoeding niet essentieel zou zijn. Jammergenoeg wordt de impact op mentaal welzijn bij de jeugd (en ook oudere mensen uiteraard) zwaar onderschat in dit landje. Ik heb in mijn ganse professionele carriere nooit een milimeter wiskunde nodig gehad.