Vlnr. Jean Nouvel, Anne Teresa De Keersmaeker, Brian Eno en rector Bruno Delvaux.
Volledig scherm
Vlnr. Jean Nouvel, Anne Teresa De Keersmaeker, Brian Eno en rector Bruno Delvaux. © BELGA

Anne Teresa de Keersmaeker, Jean Nouvel en Brian Eno krijgen eredoctoraat van UCL

De Université Catholique de Louvain (UCL) in Louvain-La-Neuve heeft eredoctoraten uitgereikt aan choreografe Anne Teresa De Keersmaeker, de Britse muzikant en producer Brian Eno en de Franse architect Jean Nouvel. De UCL koos dit jaar voor het thema kunst en wetenschappen en reikt de eredoctoraten uit aan drie artiesten die "ons brengen in de wereld van morgen, originaliteit creëren, grenzen herdefiniëren en nieuwe concepten uitvinden."

  1. Groen: “Steeds meer leerkrachten met gezondheidsklachten weer voltijds voor klas”

    Groen: “Steeds meer leerkrach­ten met gezond­heids­klach­ten weer voltijds voor klas”

    Steeds meer leerkrachten moeten met gezondheidsklachten weer voltijds voor de klas gaan staan. Dat concludeert Elisabeth Meuleman van Groen uit het antwoord van Onderwijsminister Ben Weyts (N-VA) op een schriftelijke vraag. Hun aanvraag voor verlenging van het zogenaamde langdurig verlof voor verminderde prestaties wegens medische redenen (LVVP) wordt steeds vaker geweigerd. Volgens Weyts is er geen sprake van een verstrenging.
  2. Sp.a en Groen nemen Weyts op de korrel: “Waarom blijft hij vasthouden aan code geel in scholen als België rood kleurt?”

    Sp.a en Groen nemen Weyts op de korrel: “Waarom blijft hij vasthouden aan code geel in scholen als België rood kleurt?”

    Oppositiepartijen Groen en sp.a zijn niet te spreken over de keuze van Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) om vast te houden aan code geel in het onderwijs. "Waarom blijft hij mordicus vasthouden aan kleurcode geel als België rood kleurt?", vraagt Elisabeth Meuleman (Groen) zich hardop af. "Waarom werden er draaiboeken en kleurcodes opgesteld als de minister ze vervolgens eigenhandig in de vuilbak gooit?", vult sp.a-fractieleider Hannelore Goeman aan.