Ga naar de mobiele website
^ Top

1 op de 3 millennials kiest reis omdat die er goed uitziet op social media

Happy couple stands in winner pose with rised arms on background of sunrise mountains and sea. Success concept
thinkstock Happy couple stands in winner pose with rised arms on background of sunrise mountains and sea. Success concept

Dacht u dat het puur toeval was dat de IJslandse bergen de afgelopen maanden opvallend vaak in uw Facebook- en Instagramfeed opdoken? Mis poes. In een wereld die reeds gedomineerd wordt door social media, doen millennials er graag nog een schepje bovenop: maar liefst 1 op de 3 kiest voor een bepaalde bestemming omdat die fotogeniek is en het goed zal doen op sociale media.

Dat blijkt uit de resultaten van het Social Travel onderzoek van reiswebsite Expedia. Samen met onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel namen ze de invloed van social media op het reisgedrag van 759 Belgische jongeren en millennials onder de loep. En daaruit blijkt dat vakantiefoto’s wellicht een beetje té belangrijk zijn.

Enkele opvallende cijfers:
- Bijna een derde van de ondervraagden vindt het belangrijk dat een reisbestemming 'fotogeniek' is voor social media.

- 1 op de 7 Belgische jongeren post nepfoto’s op vakantie; mannen twee keer zo vaak als vrouwen.

- 33% post vakantiefoto's puur met het doel anderen jaloers te maken; ruim de helft ís jaloers bij het zien van vakantiefoto’s op social media.

Deze 5 typische vakantiefoto's wekken het meeste irritatie op bij de thuisblijvers: foodfoto's, de befaamde 'hotdog-benen', yoga-houdingen, cliché foto’s voor monumenten en foto’s van alcoholische drankjes.

Meer over



7 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Rudy Geryl

    Stieven Liesenborghs: ja, ik weet wat millenials betekent, en nee ik voel mij niet superieur ten opzichte van jongeren die nep foto's plaatsen om anderen jaloers te maken, ik vind het gewoon een uiting van een door en door vals en slecht karakter als je zo iets doet, en dit is wel toepasbaar op die populatie, daar gaat het hele artikel over. Kan ik uit uw commentaar afleiden dat u de zelfde levenswijsheden deelt met deze jongeren? Dus keurt u dat goed en doet u dat ook?

  • Mark Dondersteen

    Deze eeuwige thuisblijver (en millennial) heeft deze ergernissen niet, heb geen sociale media en dat geeft zoveel rust! Overigens waarom geld verkwisten aan vakantie als je op je eigen terrein dagelijks het vakantiegevoel hebt? Lang leve wonen op de boerenbiiten!

  • Stefanie van Dijk

    Befaamde ‘hotdog-benen’ ? Geen idee wat dat is! En waarom staat het gebruik van nep foto's niet op 1? Ik stoor me verder helemaal niet aan anderen hun vakantie foto's, nep foto's zouden mij vele malen meer storen (hoewel ik hier nog geen vrienden mee heb kunnen betrappen ...)

  • John Dallas

    Zou het ook niet kunnen dat reizen via IJsland tegenwoordig zeer gunstig aangeboden worden om dan van daaruit bvb naar de USA te vliegen aan de helft van de prijs van concurrenten die naar de USA vliegen en jij hebt nog een mooie stopover eraan gehad?

  • Stieven Liesenborghs

    @Rudy Geryl, heeft u trouwens enig idee wat millennials betekent? Als u zo’n veralgemeende commentaar geeft dan zegt het erg veel over hoe superieur u uzelf waant ten opzichte van jongeren die lang niet dezelfde levenswijsheden als u heeft. Uw commentaar is zelfs niet eens toepasbaar op de populatie dat gecategoriseerd wordt onder de noemer van ‘millennials’.

Gesponsord

Meld een bug