Zo trekt EK-weduwe de aandacht: met sexy lingerie

Je man uit de zetel of het café te krijgen tijdens het EK voetbal is moeilijk, uit de verkoopcijfers van Britse winkels blijkt dat vrouwen dit massaal proberen door te investeren in nieuwe sexy lingerie.

Heel wat Britse dames voelen zich verwaarloosd tijdens het EK 2012, dat bleek vorige week al toen bekend raakte dat mannelijke escortes plots erg gewild zijn in Engeland. Ook de verkoop van lingerie steeg aanzienlijk, zo melden nu verkopers van lingerie. Met een nieuw ondergoedsetje proberen ze de aandacht van hun mannen van het voetbal af te leiden. Sinds de start van het voetbaltornooi op acht juni steeg de verkoop van push-upbeha's, sexy slipjes, korsetten jarretelles met 37 procent.

Verrassing
Gary Kibble van de webshop Littlewoods.com: "Onze lingerieafdeling was altijd al populair, zeker rond Kerstmis en Valentijn, maar we waren erg verrast toen we de verkoopscijfers zagen sinds het begin van het EK."

Rood
De beste manier om je partner uit de zetel en in bed te krijgen is door rode lingerie te dragen, dat bleek eerder dit jaar na onderzoek aan de universiteit van Rochester. Een man zal hier namelijk eerder naar kijken dan naar andere kleuren. Dit kan verklaren waarom rood in verband wordt gebracht met liefde en romantiek.

Aanbod
Door deze kleur te dragen zou een vrouw namelijk onbewust het signaal geven dat ze openstaat voor romantische avances of seks. Dames die deze truc ook willen uitproberen, hebben gelukkig genoeg keuze. Zo zit er wel wat rood in de collectie van lingerieketen Hunkenmöller of in de Undressedlijn van Marlies Dekkers.

Rood korset van Triumph.
Rood korset van Triumph.
Rode beha en slipje bij Hunkenmöller.
Rode beha en slipje bij Hunkenmöller.
De Undressed-collectie van Marlies Dekkers.
De Undressed-collectie van Marlies Dekkers.