Whoopi Goldberg waagt haar kans als modeontwerper

Dugbee
Whoopi Goldberg (63) slaat een nieuwe richting in: ze is een eigen modemerk gestart. Naar eigen zeggen omdat ze geen leuke kleren vond voor haar figuur. “Ik besefte plots dat ik vast niet de enige ben.”

De actrice en presentatrice is al jaar en dag een graag geziene gast op de modeweken, maar aan Business of Fashion vertelt ze nu dat ze het zelf lang niet altijd makkelijk heeft om kleren te vinden waarin ze zich comfortabel voelt. Zo ging ze recent op vakantie naar Griekenland, maar vond ze niet de juiste stukken om te dragen. Zo kwam ze op het idee om een eigen merk te starten dat vandaag gelanceerd wordt: Dugbee.

Waar ze oorspronkelijk van start wou gaan met een kleine capsulecollectie, overtuigde haar zakenpartner Gary Wassner haar om het grootster aan te pakken. “We maken kleren die aan alle gebreken tegemoetkomen die Whoopi zelf ondervindt tijdens het shoppen. Denk aan mouwen die we breder maken, zakken die we dieper maken en hemden die we langer maken”, aldus Wassner.

Dugbee richt zich op vrouwen in alle maten en vormen en de kleren zijn specifiek ontworpen zodat ze elk lichaamsfiguur flatteren. Prijzen variëren tussen € 80 en € 350 en ze worden onder andere online verkocht.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.