Van deze kledingstukken dromen mannen en vrouwen wereldwijd nu het meest

De ‘padded sandals’ van Bottega Veneta en de ‘Bramant Puffer’ van Moncler.
rv/nina.be De ‘padded sandals’ van Bottega Veneta en de ‘Bramant Puffer’ van Moncler.
Van de catwalk naar onze kledingkast. Elk seizoen zijn er weer modetrends waar vrouwen en mannen wereldwijd voor vallen. Modezoekmachine Lyst maakt er steeds per kwartaal een overzicht van en wij maakten een samenvatting. 

Sinds de aanstelling van Daniel Lee als creatief directeur bij Bottega Veneta is het Italiaanse merk pijlsnel uitgegroeid tot één van de populaire labels ter wereld. Het zag niet alleen de omzet stijgen met 9,8% in het derde kwartaal, de ‘padded sandals’ (zie foto bovenaan) van het merk zijn meteen ook hét meest gewilde mode-item bij vrouwen. Er werd maar liefst 27.000 keer naar gezocht op Lyst. De lederen sandalen hebben een prijskaart van € 680. 

De veelbesproken ‘Le Chiquito mini bag’ van het Franse merk Jacquemus - kost € 307 voor een tas waar letterlijk enkel een eurocent of M&M in past - neemt de tweede plaats in. De ‘1969 bag’ van Paco Rabanne won eveneens flink aan populariteit afgelopen kwartaal. Met dank aan celebs als Priyanka Chopra en Emily Ratajkowski die veelvuldig met het accessoire gespot werden. Voor het Spaanse merk is het de eerste keer ooit dat ze in een lijst van Lyst verschijn. De tas die voor het eerst in 1969 voorgesteld werd maar opnieuw werd uitgebracht nu, gaat over de toonbank voor € 1.045.

Bij heren staat de ‘Bramant Puffer’ van Moncler dan weer het hoogst op hun verlanglijstje. Alleen al in september werd er 92% meer naar de klassieker der klassieker onder de donsjassen gezocht. Het kledingstuk wordt verkocht voor tenminste € 860. Nadat de ‘Blockbuster Belt’ van Gucci al 8 keer zijn opwachting maakte in de lijst van meest populaire producten voor vrouwen, zijn nu ook de mannen overstag gegaan. De lederen riem met gouden logo van Gucci staat op meteen op de tweede plaats. Gemiddeld werd er maandelijks 110,000 keer naar gezocht. De riem kost € 320. 

De  ‘Le Chiquito mini bag’ van Jacquemus, de ‘1969 bag’ van Paco Rabanne en de ‘Blockbuster Belt’ van Gucci.
rv/nina.be De ‘Le Chiquito mini bag’ van Jacquemus, de ‘1969 bag’ van Paco Rabanne en de ‘Blockbuster Belt’ van Gucci.

Sneakers blijven ook dit kwartaal populair. Op de derde plaats bij vrouwen staan de ‘Continental 80' sneakers van Adidas. Wellicht omdat onder andere Kendall Jenner, Hailey Bieber en Sofia Richie er verschillende keren mee gespot werden. Goed nieuws wel over het prijskaartje van de schoenen, ze kosten namelijk maar € 79,95. Mannen verlangen dan weer vooral naar de ‘Air Jordan 1 Mid SE’ sneakers van Nike (vanaf € 119,95). Er werd 31% meer naar gezocht. Ook de ‘Ozweego’ sneaker, te koop vanaf € 395, die werd ontworpen door onze landgenoot Raf Simons voor Adidas blijft populair met 41% meer zoekopdrachten. 

De ‘Continental 80' van Adidas, de ‘Air Jordan 1 Mid SE’ van Nike en de ‘Ozweego’ van Raf Simons x Adidas.
rv/nina.be De ‘Continental 80' van Adidas, de ‘Air Jordan 1 Mid SE’ van Nike en de ‘Ozweego’ van Raf Simons x Adidas.

Gezien de temperaturen buiten is er ondertussen misschien al verandering in gekomen, maar blijkbaar wilden heel wat heren ook graag de ‘Octopus Print Swim Shorts’ van Vilebrequin dragen. Ondernemer Jeff Bezos werd er vorige zomer al in gespot, het broekje kost € 235, en dat heeft blijkbaar geholpen. Vrouwen wilden dan weer graag op het strand rond paraderen in de Fendi ‘FF Motif Bikini’ nadat rapster Nicki Minaj hen voorging. De bikini was bijna overal uitverkocht ondanks het prijskaartje van € 390. 

De ‘Octopus Print Swim Shorts’ van Vilebrequin en de Fendi ‘FF Motif Bikini’.
rv/nina.be De ‘Octopus Print Swim Shorts’ van Vilebrequin en de Fendi ‘FF Motif Bikini’.



4 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • annette hermens

    het zal wel bij "dromen van" blijven met deze prijzen ...

  • Franciscus Willy Nuyts

    Droom elke dag van euromillions.

  • Dieter Leemans

    Ben ik blij dat ik toch mezelf altijd ben qua kledij... Als ik de mode zou volgen zag ik er elke keer gewoon cheapo uit, afzichtelijk of vlak af one of the many and not me. Ieder diens ding maar mensenlief. Wees toch eens wat origineler ipv altijd dezelfde dingen te blijven retourneren in het straatbeeld.

  • Peter Buyck

    Nee toch niet. Ik heb geen zin in een 'michelinman'-look