Tommy Hilfiger bouwt pretpark om laatste nieuwe collectie te tonen

Tommy Hilfiger
Gisteren zijn de modeweken in New York van start gegaan, maar de aftrap werd gegeven in zonnigere oorden. Tommy Hilfiger presenteerde namelijk zijn nieuwe collectie op Venice Beach in Los Angeles. Voor de gelegenheid bouwde hij het bekende strand om tot pretpark, waar de ongeveer 2.000 genodigden in openlucht genoten van het spektakel.

Zoals verwacht opende en sloot topmodel én gezicht van het Amerikaanse merk Gigi Hadid de show. En de blondine mocht zelfs mee achter de ontwerptafel kruipen deze keer. Dat resulteerde in opvallend veel blote buiken, leren broeken en shortjes, jeansbroeken met patches en heel wat Amerikaanse symbolen. Niets vernieuwend, wél kenmerkend Hilfiger en dat is al een hele prestatie op zich meer dan dertig jaar nadat het merk werd opgericht.

Nog een nieuwigheid: fans konden de kleren meteen na de show online shoppen. Op Venice Beach zelf was er een winkeltje waar de aanwezigen stuks uit de collectie konden kopen. Hilfiger past hiermee het zogenaamde 'see now, buy now' principe toe dat werd geïntroduceerd door Burberry en ondertussen ook werd overgenomen door merken als H&M, Topshop en Vêtements.

Tommy Hilfiger
Gigi Hadid.
Tommy Hilfiger Gigi Hadid.
Bella Hadid.
Tommy Hilfiger Bella Hadid.
Tommy Hilfiger
Tommy Hilfiger
Tommy Hilfiger
Tomy Hilfiger
Tommy Hilfiger
Tommy Hilfiger