Suspicious Antwerp: ultrahip, maar amper te verkrijgen

Zelfs topmodel Gigi Hadid viel voor de kledij van de twee jonge Belgen.
RV Zelfs topmodel Gigi Hadid viel voor de kledij van de twee jonge Belgen.
De mannen achter kledingmerk Suspicious Antwerp hebben het slim gezien. Met hun bijzondere businessmodel - schaarste creëren - kregen ze al topmodel Gigi Hadid, actrice Vanessa Hudgens en binnenkort wellicht Kylie Jenner op hun hand.

Wie een hoodie, sweater of T-shirt van Suspicious Antwerp wil kopen, is eraan voor de moeite: op enkele modelletjes na is alles 'sold out'. Wanneer een nieuwe lading in de webshop komt? Datum nog onbekend. Niet dat de twee Antwerpenaren achter het merk zich daar iets van aantrekken. Schaarste creëren en exclusief verkopen is net het businessmodel waarmee Philip Libert (23) - die zijn studie economie stopzette - en Frederick Janssens (23) - handelswetenschapper en marketingmanager - in amper tweeënhalf jaar tijd groot zijn geworden.

Gigi Hadid draagt Suspicious Antwerp, actrice Vanessa Hudgens heeft een sweater "en binnenkort komt er mogelijk een samenwerking met Kylie Jenner", vertelt Libert. "We werken ook 'collabs' uit met Nike en The North Face" Het legt hen geen windeieren. 210.000 volgers telt het merk op Instagram en het draait een omzet van 5 miljoen euro. Philip en Frederick, zonder modeachtergrond, startten Suspicious Antwerp op met slechts 180 euro. "Maar door enkel te werken met voorverkoop, topinfluencers als gezicht en een ander zakenmodel, zijn we gegeerd.”




5 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Patrick Weyers

    Een ordinaire hoodie/sweater met logo is hip en exclusief? Tja, ieder zijn goesting, ieder zijn mening.

  • Serge Bosman

    Nieuw model?????? Is gewoon een copy/paste van wat A&F 10-12 jaar geleden in Europa heeft gedaan... met het verschil dat A&F nog 2 flagship stores had in Europa (London/Milaan)

  • Andrea Claes

    Zo zie je maar, je kunt mensen met alles gek krijgen, zelfs met lelijke 13-in-een-dozijn-truien...

  • Andrea Claes

    Weeral smakelijk gelachen vanochtend. Lelijke truien van 13 in een dozijn, en de wereld wordt er gek van. Wederom een mooi bewijs dat je de domme massa eender wat kunt aansmeren.

  • Bernd Vaes

    Suspicious Antwerp, ga naar hun website... Een Vlaamse onderneming die niet één woord Nederlands spreekt. Dat is dus 100 % Antwerps!!