Solange, het zusje van Beyoncé, pakt gebrek aan diversiteit in modewereld aan

Calvin Klein
De campagnes van modemerk Calvin Klein zijn steevast druk besproken goed. Beroemdheden als Justin Bieber, Kate Moss, Bella Hadid en Millie Bobby Brown waren er al in te zien, en een streepje bloot wordt ook al niet geschuwd. Al pakte onze landgenoot Raf Simons die creatief directeur is bij het label, het deze keer anders aan. Hij gaf het roer namelijk door aan zangeres Solange.

Solange, zangeres en zus van Beyoncé, mocht de volledige inhoud van de campagne zelf bepalen. De outfits, de cast, de locatie en zelfs de styling. Natuurlijk speelt ze zelf de hoofdrol – met een opvallende blonde coupe – maar ze vroeg ook heel wat muzikale collega’s en vrienden om naast haar te poseren.

Zo zijn R&B-zangeres Kelela, singer-songwriter Caroline Polachek, DJ en producer Adam Bainbridge en Devonté Hynes van de groep Blood Orange eveneens te zien in de #MyCalvins campagne. Fotograaf van dienst was de Belg Willy Vanderperre, die al jaar en dag nauw samenwerkt met Raf Simons. Nog opvallend is dat bijna alle gelegenheidsmodellen donker van huidskleur zijn, een rechtstreeks signaal naar het gebrek aan diversiteit in de modewereld. 




3 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • marjolein Freys

    Staat haar goed !!

  • Erwin Werwaarts

    Als men gebrek aan diversiteit als een probleem ziet , dan zal de plicht tot diversiteit een dwang worden .

  • jef vermeulen

    Diversiteit ok maar aub neem dan mooie modellen en zo geen lelijkaards. Of zijn er in die groepen geen schone te vinden ?