Riccardo Tisci is net weg bij Givenchy en gaat nu al in zee met Nike

Riccardo Tisci en Bella Hadid.
Nike Riccardo Tisci en Bella Hadid.
Riccardo Tisci, voormalig artistiek directeur van Givenchy, gaat voor de vierde keer op rij een samenwerking aan met sportmerk Nike. Net als vorig jaar neemt hij het bekende Dunk-model onder handen. Topmodel Gigi Hadid, tevens ook ambassadrice van Nike, is het gezicht van de schoen.

We schreven vorige week nog over het vertrek van Riccardo Tisci bij Givenchy, na 12 jaar artistiek directeur geweest te zijn bij het modehuis. Aan de samenwerking met Nike lijkt echter niet meteen een einde te komen. In 2014 voorzag hij de Air Force 1 sneaker al van een nieuwe look, daarna ontwierp hij ook de NikeLab Dunk Lux High x RT, twee sportschoenen, de Free Train Force Flyknit x RT en de Transform Flyknit x RT en een 'Chelsea boot', de Air Zoom Legend x RT.

Nike

Nu geven Tisci en NikeLab de Dunk-sneaker opnieuw een andere invulling door de creatie van een nieuwe halfhoge schoen, voluit de NikeLab Dunk Lux Chukka x RT. Voor deze schoen, die beschikbaar is in zowel zwart-wit als rood-wit, liet Tisci zich inspireren door de esthetiek van de skateboardcultuur en de basketbalwereld uit de jaren '80.

"De Dunk heeft iets speciaal, het heeft namelijk zowel in de sport- als in de streetstylewereld al zijn strepen verdiend. Voor de jonge generatie kan het verschillende stijlen aannemen. Ik vind het één van de meest iconische sneakers ooit," aldus Tisci.

De NikeLab Dunk Lux Chukka x RT sneaker is vanaf 23 februari wereldwijd te koop op nike.com/nikelab.