Populair bij celebs en op de catwalk: de haarband is weer hip

Lily Allen, Elle Fanning en Gigi Hadid in de campagne van Prada.
Bruno Press, photo news, nina.be Lily Allen, Elle Fanning en Gigi Hadid in de campagne van Prada.
Waar de haarband lang symbool stond voor tuttigheid, maakt het haaraccessoire nu een hippe comeback. Vorig seizoen probeerden Dior en Alexander Wang het al eens, enkele celebs volgden maar de grote doorbraak bleef uit. Sinds Gigi Hadid in de nieuwe zomercampagne van Prada te zien is met een roze exemplaar op haar hoofd, is de diadeem een heuse hype.

Grace of Monaco, beter bekend als Grace Kelly maakte de haarband eigenhandig populair in de jaren 50. Elke vrouw wilde een tijdlang niet anders op haar hoofd hebben staan, zeker toen ook andere iconen als Audrey Hepburn en Catherine Deneuve er regelmatig mee gespot werden. In de jaren 90 leefde de diadeem weer op dankzij Prinses Diana, maar vanaf de jaren 2000 werd het vooral als iets klassieks en tuttigs gezien. In de serie Gossip Girl werd dat nog extra uitvergroot doordat het kuise en schatrijke personage Blair Waldorf er voortdurend mee dweepte.

Dankzij modehuis Prada is de haarband nu weer terug van weggeweest, op een coole en niet-tuttige manier dan. Tijdens de afgelopen modeweken werden al tal van fashionista’s met een exemplaar op hun hoofd gespot, de diadeem van Prada zelf is ondertussen hopeloos uitverkocht, maar ook bij de winkelketens liggen ze nu in groten getale in de rekken.

rv/nina.be

1/ ASOS, € 11,49, online te koop.

2/ Claire’s, € 8,99, online te koop.

3/ Lelet NY, € 152,95, via Net-a-Porter.

4/ H&M, € 7,99, online en in de winkels te koop.




Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.