Nederlandse snackbarketen Febo onthult eerste kledinglijn en die ziet er beter uit dan gedacht

Febo
Wie af en toe in Nederland vertoeft, heeft ongetwijfeld al eens een kroket uit de muur gehaald bij snackbarketen Febo. Schoenen of jassen uit de automaat trekken zit er nog niet meteen in, maar de Nederlandse keten heeft net wel een eerste officiële kledingcollectie gelanceerd.

Naar het voorbeeld van KFC en McDonalds heeft nu ook Febo een eigen modecollectie gelanceerd. Vanaf afgelopen vrijdag zijn de 2 T-shirts, short en badslippers daadwerkelijk te koop in alle filialen van de snackbar en online en de verkoop zou nog eens hard gaan ook. Wonderbaarlijk vinden we dat niet eens geheel onbegrijpelijk, want de items zien er lang niet zo slecht uit.

De opvallende stap van het bedrijf komt uit de koker van het Amsterdamse reclamebureau Natwerk, dat eerder ook al een drijvende automaat op een gracht en een pop-upsnackbar in de chique P.C. Hooftstraat in Amsterdam voor Febo introduceerde. "Het werd tijd dat Febo een eigen kledinglijn zou krijgen", zegt medewerder Axel Rueb aan AD. "Febo is volgens ons een 'lovebrand'. Er zijn heel veel mensen die de zaak een warm hart toedragen. De diehard Febo-fan bestaat echt en voor hen hebben we deze kledinglijn bedacht."

Febo

Kleine oplage
Het gaat om een eenmalige actie en de producten worden in een kleine oplage aangeboden. In het oog springen vooral de rode badslippers met grote witte letters. FE voor de rechtervoet en BO aan de linkerzijde. "We wilden iets ontwerpen wat bij de huidige tijdsgeest past. De badslipper met witte sok is echt de trend van de zomer," aldus Rueb. 

Logomania
De eerste Febo-collectie past daarnaast ook perfect binnen de trend van kledij die geïnspireerd is op alledaagse voorwerpen en merken, geïntroduceerd door de Georgische ontwerper Demna Gvasalia, creatief directeur van Balenciaga en mede-oprichter van Vêtements. Hij is de man die onder andere een T-shirt met het logo van transportbedrijf DHL en een IKEA-tas de catwalk opstuurde. Nu ook logomania de laatste seizoenen weer helemaal opleeft, denk aan de Gucci-riemen en T-shirts met het logo van Chanel op, lijkt deze actie van Febo plots niet eens zo gek meer. 

Je kunt de volledige lijn hier shoppen. Prijzen variëren tussen € 17,50 voor een paar slippers tot € 39,99 voor een T-shirt.

Febo



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.