Na Lidl komt ook Tesla met eigen kledinglijn (waardoor hele website crasht)

Tesla
Na ZeemanAldi en Lidl komt nu ook Tesla met een eigen kledinglijn. Al is kledinglijn misschien een te groot woord, want het gaat alleen om een shortje met het opschrift ‘S3XY’.

Via zijn Twitteraccount kondigde Elon Musk zondag de verkoop aan van een rood shortje waar aan de voorkant het logo van het merk en aan de achterkant ‘S3XY’ op te lezen staat.

Maar met een Twitteraccount van maar liefst 36,6 miljoen volgers verbaast het je waarschijnlijk niet dat de short in geen tijd uitverkocht raakte. Meer zelfs, de hele website crashte door de enorme vraag naar het rode shortje. Ondertussen werkt de site weer, al zijn de shortjes nog niet opnieuw verkrijgbaar.

420

Uiteraard kon ook een grapje niet ontbreken. Zo verwijst Musk met het mode-item naar de Tesla-shorters; mensen die aandelen van Tesla kopen, daarna weer snel verkopen en dan opnieuw kopen. En ook het prijskaartje heeft een dubbele betekenis. Voor een shortje tel je namelijk exact 69,420 dollar (omgerekend zo’n 61,45 euro) neer, waarbij de 420 cent verwijst naar cannabisgrappen die hij eerder maakte (20 april ofwel 4/20 in Amerika, wordt daar gevierd als de feestdag voor cannabis). Musk wilde Tesla ook van de beurs halen en er een privé-onderneming van maken voor 420 dollar per aandeel, waardoor hij in de problemen kwam bij SEC, de beurswaakhond.