Exclusief voor abonnees

Modewereld kiest voor normale bikinimodellen, maar of het nog verkoopt?

Bij Victoria's Secret (foto rechts) schaffen ze dan wel de Angels-shows af, graatmagere bikinilijntjes zijn er wel nog de norm. In de nieuwste campagne van H&M (foto links) daarentegen mag een model nu ook een mals buikje hebben.
Instagram H&M, AFP Bij Victoria's Secret (foto rechts) schaffen ze dan wel de Angels-shows af, graatmagere bikinilijntjes zijn er wel nog de norm. In de nieuwste campagne van H&M (foto links) daarentegen mag een model nu ook een mals buikje hebben.
Heeft de modewereld plots de kolder in de kop gekregen? De zomerse niemendalletjes bij H&M, Primark en Asos worden nu op malse buikjes getoond, en zelfs bij het strakke Victoria's Secret zijn ze in bezinning. "Het is een gok die de verkoopcijfers niet noodzakelijk ten goede komt", weten retailexperts. "Maar maatschappelijk staat het wel mooi."

Je hebt 10% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis



15 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Hilde Peeters

    Ze beginnen eindelijk te beseffen dat hun klanten geen planken zijn maar mensen die wel eten en genieten jongeren zien nu dat je niet graatmager moet zijn om een bikini te dragen.

  • Sara de Jong

    kunnen we zowel anorexia als obesitas niet promoten aub?

  • Daisy Daelemans

    Het word tijd dat ze in de modewereld een beetje normaal gaan denken.

  • Nicolas Van Hoecke

    De vraag is, zijn modellen wel nog nodig? Zijn mode-shows nog nodig? Denk het niet. Ga shoppen en kijk zelf of het je staat.

  • Francis Smet

    Voor mij is die dame van de H&M campagne een veel mooiere natuurlijke vrouw dan die uitgemergelde skeletten van Victoria’s Secret. Veel aantrekkelijker, veel sensueler veel meer iemand waar je mee wilt samenleven i.p.v. met zo’n kapstok.