Mag je niet gemist hebben deze week: Magnum strikt 97-jarig stijlicoon & Monki vraagt aandacht voor mentale gezondheid

Monki
Elke week openen hotspots in ons land, lanceren merken nieuwe collecties, vinden er exclusieve events plaats en meer. NINA is er altijd bij vanop de eerste rij en daar brengen we je graag van op de hoogte. Elke week bundelen we het leukste lifestylenieuws dat je écht niet gemist mag hebben. Heet van de naald, vers van de pers!

1. IJsmerk Magnum werkt samen met 97-jarig stijlicoon Iris Apfel

Magnum

Modellen moeten niet altijd piepjong of superslank zijn, zo bewijst Magnum. Voor de nieuwste #NeverStopPlaying campagne wist het merk achter de lekkere ijsjes Iris Apfel te strikken. Deze kranige Amerikaanse vrouw is ondanks haar leeftijd - ze heeft 97 jaar op de teller staan - een bekende zakenvrouw en stijlicoon. De beelden werden gemaakt door modefotografen Mert Alas & Marcus Piggott, die Iris’ herkenbare kleurrijke stijl en haar speelse geest met succes tot leven hebben gebracht.  

“Ik heb veel dingen gedaan in mijn leven en heb altijd geprobeerd om te leven zonder angst voor het oordeel van anderen. Als je daar rekening mee houdt, mis je heel wat plezier”, reageert Apfel. “Ik hoop dat ik met deze campagne anderen inspireer om hetzelfde te doen en wat luchtiger en speelser in het leven te staan.”

Meer info vind je op de website van Magnum.

2. Skechers lanceert Limited Edition

Skechers

Vandaag lanceert Skechers de nieuwe limited edition-serie van de next generation Skechers D’Lites 3.0. Die bestaat uit 7 kleurrijke modellen voor dames en 6 voor heren. Stuk voor stuk zijn ze een vernieuwde uitgave van de iconische chunky sneaker. De schoenen hebben een extra chunky zool die het retro-model een nieuwe twist geeft, zonder daarbij de old school-look te verliezen. De lancering van deze nieuwe collectie vindt plaats in sneakerstore Collab in Rotterdam. Snel zijn is de boodschap! 

Meer info vind je op de website van Collab. 

3. Weekday maakt collectie met gerecycleerde jeansstukken

Weekday

Ook Weekday lanceert vandaag een limited collectie, toepasselijk RE-MADE genaamd. Hierbij hebben de ontwerpers onverkochte stukken uit oude collecties genomen, deze bewerkt om ze zo een tweede leven te geven. Dit geeft superleuke resultaten: een mannenjeans wordt zo plots een damesjeans, een jeansjas wordt een vestje zonder mouwen en andere stuks werden gebleekt om zo een frisse zomerlook te bekomen.

De nieuwe RE-MADE collectie is alleen online te verkrijgen.

4. Nespresso en National Geographic tonen hoe je koffie gemaakt wordt

Nespresso, National Geographic & Rena Effendi

Ah, de geur van verse koffie die je ‘s ochtends tegemoet komt… Daar kan weinig tegenop, toch? Maar vòòr dat kopje bij jou op de ontbijttafel belandt, heeft het vaak al een hele weg afgelegd. Een reis die veel meer aandacht verdient. En dus vonden Nespresso en National Geographic de tijd rijp om het verhaal achter de koffie te vertellen. In ‘Beyond the Bean’ dompelt National Geographic fotografe Rena Effendi zich onder in het dagelijkse leven van de boeren uit Colombia, Zimbabwe en andere koffieproducerende landen en gaat ze op zoek naar de bijzondere persoonlijkheden die schuilgaan achter een koffiecapsule. Het resultaat is een foto-expositie, die je vanaf vrijdag 24 mei kan bewonderen in Brussel. 

De ‘Beyond the Bean’ foto-expo loopt van vrijdag 24 mei tot zondag 2 juni. Huberty & Breyne Gallery, Kasteleinsplein 33, 1050 Brussel. Open van dinsdag tot zondag, van 11 uur tot 18 uur. 

5. Monki vraagt aandacht voor mentale gezondheid

Monki

Monki lanceert deze maand de campagne ‘Embrace Your Feels’. Daarmee wil het Zweedse merk de aandacht richten op mentale gezondheid en de impact ervan op het dagelijkse leven. In samenwerking met Mental Health Europe heeft de modeketen 3 kortfilms gemaakt over 3 verschillende emoties: het gevoel van geluk, het gevoel van droefheid, en het gevoel van alles tegelijk. Tegelijk krijgen de kijkers een lijst met praktische tips om hun mentale gezondheid te verbeteren. Als kers op de taart worden er ook 4 T-shirts op de markt gebracht. Ze hebben 2 verschillende prints: het opschrift ‘Embrace your feels’ en een langer manifest dat zelfzorg en openhartige gesprekken zonder taboes aanmoedigt. 

“Jonge vrouwen meer kracht geven, staat centraal in alles wat we doen bij Monki. We hopen dat we onze gemeenschap kunnen inspireren om zich zonder angst uit te drukken en over hun gevoelens te praten”, zegt Jennie Dahlin Hansson, Managing Director bij Monki. Het is al de tweede keer dat het modemerk samenwerkt met Mental Health Europe. Vorig jaar vroegen ze aandacht voor de invloed van sociale media op de mentale gezondheid van jonge vrouwen.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.