Lingerielabel laat modellen in een rolstoel of met diabetes stralen in campagne

Aerie
De kans is groot dat je al eens van Aerie hebt gehoord. Het Amerikaanse lingeriemerk staat bekend om z'n anti-fotoshopbeleid én vindt dat alle vrouwen zich goed moeten voelen in hun lichaam. Door een beroep te doen op doodnormale modellen - getroffen door een handicap of ziekte - zetten ze zich nog maar eens positief in de kijker. 

Vier jaar geleden maakte Aerie, de lingerielijn van het merk American Eagle, de belofte om modellen niet langer te fotoshoppen of retoucheren voor reclamecampagnes. Allemaal om aan te tonen dat elke vrouw trots mag zijn op haar lijf, inclusief rolletjes en bubbels. Een geweldig initiatief, als je het ons vraagt.

Nu gaat het label nog een stapje verder door te kiezen voor doodnormale modellen die normaal gezien zelden tot nooit aandacht krijgen in modecampagnes. Van een vrouw in een rolstoel tot een model met een insulinepomp, een model met de huidaandoening vitiligo, iemand met het syndroom van Down en nog zo veel anderen: stuk voor stuk schitteren ze in de lingeriesetjes en typische bralettes van het merk. 

De tekst gaat verder onder de foto's.

Aerie

Op sociale media wordt er alvast ontzettend positief gereageerd op de foto's van de vrolijke bende. Op Twitter schrijven een heleboel mensen dat ze blij zijn dat er eindelijk modellen worden gebruik waarin ze zichzelf kunnen herkennen. Anderen steken dan weer een lofzang af omdat het merk diversiteit tot een prioriteit maakt en mensen van alle maten en vormen naar voren schuift. Hoera!




1 reactie

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Christophe Bauwens

    Schitterend. Respect voor de dames.