Lady Gaga is het nieuwe gezicht van legendarisch juwelenhuis Tiffany & Co

Lady Gaga hier te zien in de campagne van Tiffany & Co.
Hanna Besirevic Lady Gaga hier te zien in de campagne van Tiffany & Co.
Lady Gaga is het nieuwe gezicht van de HardWear-collectie van de wereldbekende juwelier Tiffany & Co. Ze treedt hiermee in de voetsporen van onder andere Doutzen Kroes en Lupita Nyong'o. De bijhorende campagnevideo zal voor het eerst te zien zijn tijdens de Super Bowl.

Zoals je misschien wel weet verzorgt Lady Gaga de 'halftime show' tijdens de door miljoenen mensen bekeken Super Bowl deze maand. Vorig jaar vormden Beyoncé, Bruno Mars en Coldplay nog de hoofdact. De 'halftime show' tijdens de Super Bowl is het best bekeken televisiemoment in de Verenigde Staten, het is dus als vanzelfsprekend een gegeerd moment voor merken om hun nieuwe reclamespotjes aan de wereld te tonen.

Beste van het beste
De HardWear-campagne van Tiffany & Co duurt maar liefst 60 seconden, het mocht dus duidelijk wat kosten voor de bekendste juwelier ter wereld. Over de samenwerking had Lady Gaga zelf dit te zeggen: "In New York word je opgevoed met het idee dat Tiffany het beste van het beste is, een magische plek waar dromen uitkomen. Het merk is iconisch, maar het gaat wel met de tijd mee. Voor mij persoonlijk betekent Tiffany tijdloze en iconische juwelen van Amerikaanse makelij."

De video en foto's werden gemaakt door de bekende modefotograaf David Sims. Grace Coddington, de styliste die bekend staat om haar jarenlange werk voor de Amerikaanse Vogue, deed de styling. De inspiratie daarvoor werd duidelijk gezocht in de rol van Audrey Hepburn in - hoe kan het ook anders - Breakfast at Tiffany's.

De HardWear collectie bestaat uit verschillende ringen, oorbellen en kettingen en is vanaf 28 april wereldwijd te koop in de winkels van Tiffany & Co.

Hanna Besirevic