Exclusief voor abonnees

Het motto van designer Charles Kaisin: “Singularity”

Nathalie Samain
Charles Kaisin toverde eind januari een surrealistisch diner voor juweliershuis Cartier bij elkaar. In NINA vertelt de Brusselse scenograaf en ontwerper wat hem drijft in het leven. 

“Eén woord, kort en bondig, maar wel het hoofdingrediënt in alles wat ik doe. En alles wat ik doe, dóé ik ook voor de singularity. Deze term, in het Frans ‘singularité’, slaat terug op een ongewoonheid, een curiositeit, iets unieks met betrekking tot waarde, achtergrond en cultuur. Ik heb een passie voor alles wat eigenaardig is en een eigen identiteit bezit. Ik word graag verrast met iets wat ik nog niet ken, of het nu gaat om nieuwe culturen, achtergronden of ervaringen. Dat drijft mij in alles wat ik doe als kunstenaar en zorgt er ook voor dat ik vooral in een eigen wereld leef waarin al die verschillende achtergronden en interessevelden versmolten zitten.”

Je hebt 17% van dit artikel gelezen

Lees je graag alle artikels op HLN?

Krijg nu 1 maand onbeperkt en gratis toegang tot alle artikels.

Ik wil toegang
Digitaal abonnement HLNDigitaal abonnement HLN1ste maandgratis

Stop of pauzeer wanneer je wil

  • Onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Iedere week gratis tickets en straffe kortingen



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.