H&M gaat nu ook kleding verhuren

Campagnebeeld
H&M Conscious Campagnebeeld
De Zweedse modeketen Hennes & Mauritz springt op de kar van de herverkoop- en verhuurdiensten die in de mode-industrie aan populariteit winnen. In één winkel in de Zweedse hoofdstad Stockholm lanceert H&M een verhuurdienst voor geselecteerde kledij uit hun duurzame collectie feestkledij Conscious Exclusive. 

Klanten zullen een afspraak kunnen maken met een stilist, die hen helpt kledingstukken te kiezen die de klant dan een week kan huren. Leden van het loyauteitsprogramma bij H&M zullen zo telkens drie stukken kunnen huren aan omgerekend 32 euro per stuk.

Eerder dit jaar lanceerden ook Banana Republic, Urban Outfitters en Scotch and Soda een verhuurdienst voor kledij. Zo spelen modehuizen in op het verlangen van consumenten een deeleconomie voor kledij op te zetten en hun ecologische voetafdruk te beperken.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.