Ga naar de mobiele website
^ Top

Ducttape van Raf Simons, een paperclip van Prada & meer peperdure producten die niemand nodig heeft

nina.be
De Belgische modeontwerper Raf Simons verkoopt ducttape met een prijskaartje van om en bij de 170 euro, bij Prada koop je een paperclip van 160 euro en skatemerk Supreme bracht een tijdje geleden een baksteen uit met hun logo op. Modemerken die alledaagse voorwerpen uitbrengen en daar een gigantische som geld voor vragen, begint stilaan een hype te worden. De 7 meest opmerkelijke op een rijtje.

1. Ducttape van Raf Simons

Raf Simons

De ducttape van de Neerpeltse ontwerper Raf Simons bleef gisteren niet onopgemerkt en ging letterlijk het internet over. De rollen zijn beschikbaar in zwart en wit en zijn bedrukt met de zinnen 'RSYP YOUTH PROJECT' en 'WALK WITH ME'. Tijdens Rafs laatste modeshow, droegen de modellen de tape als riem over hun jas. Al kun je er natuurlijk ook gewoon iets stevig mee vastplakken. Ze zijn hier te koop voor omgerekend zo'n 170 euro.

2. De Chanel-boemerang

Chanel

De boemerang van Chanel veroorzaakte een tijdje geleden nog heel wat ophef op sociale media. Het accessoire kost - hou je vast - maar liefst 1.260 euro, maar het is niet het prijskaartje waar mensen aanstoot aannamen. Verschillende Australiërs schreven dat de boemerang geen statussymbool is, maar een belangrijk onderdeel van hun inheemse cultuur. Chanel heeft overigens een patent op simpele producten verkopen aan woekerprijzen. In het verleden brachten ze bijvoorbeeld ook al een boot en tennisraket uit met de dubbele C opgedrukt.

3. Supreme accessoires

Supreme

De befaamde baksteen van het Amerikaanse skatemerk Supreme (letterlijk gewoon een baksteen met het logo van het merk op) wordt op eBay verkocht voor vijf keer meer en ook het pistool waarmee je geld de lucht in kunt schieten vond gretig aftrek. Het accessoireassortiment in hun nieuwe herfst/winter 2017 collectie is dan ook uitgebreider dan ooit tevoren. Zo kun je vanaf eind deze maand onder andere een scheermes, een schop, een elektrische gitaar en eetstokjes kopen met het logo van Supreme op.

4. De broodzak van Jil Sander

Jil Sander

De papieren broodzak van Jil Sander dateert al uit 2012, maar blijft in het geheugen gegrift van heel wat fashionista's. De zak was bedoeld als handtas voor mannen en ging over de toonbank voor zo'n 200 euro. Een waanzinnig bedrag voor een broodzak met het logo van een modelabel op zou je denken, maar daar dacht het modeminnend publiek duidelijk anders over. De tas was in no time hopeloos uitverkocht.

5. De grinder van Vêtements

Vêtements

Een grinder is een apparaatje om marihuana fijn te malen, wat je in de Nederlandse coffeeshops (en nachtwinkels in ons land) kunt kopen voor een appel en een ei. Voor de variant van het hipste modemerk van het moment Vêtements tel je 700 euro neer, alsjeblieft dankuwel. De grinder aan een halsketting is beschikbaar in het goud en zilver.

6. De paperclip van Prada

Prada

Voor wie écht niet meer weet wat te doen met zijn of haar geld, kan de beruchte paperclip van Prada zeker van pas komen. Met name om de rest van die bankbiljetten waarmee je verveeld zit samen te houden. Voor 165 euro koop je clip van het Italiaanse modemerk, van zo'n 6,25 centimeter.

7. Het shoppingtasje van Balenciaga

Balenciaga

Een paar maanden geleden had iedereen het over de handtas van Balenciaga, die wel heel erg lijkt op een gewone blauwe shoppingtas van Ikea. Daarna was er de handtas die duidelijk geïnspireerd was op de verpakking van een donsdeken en daarop volgde het shoppingtasje. Letterlijk een zakje dat je krijgt als je een item van Balenciaga koopt, maar dan gemaakt van kalfsleer en met een prijskaartje van 995 euro. En om je geloof in de mode helemaal te verliezen: ook deze tas was in sneltempo uitverkocht. Say no more.

Meer over



Reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


Meld een bug