Dr. Martens staat in de etalage

De boots van Dr. Martens zijn anno 2019 populairder dan ooit.
BrunoPress De boots van Dr. Martens zijn anno 2019 populairder dan ooit.
Een tijdje geleden schreven we al dat de combats van Dr. Martens weer helemaal in zijn. Nu blijkt dat het populaire schoenenmerk op zoek is naar een koper. Dat meldt het bekende modemagazine WWD. 

In de jaren 70 en 80 waren de Dr. Martens-combats louter het symbool van punks, goths en skinheads, maar anno 2019 lijken de stoere boots populairder dan ooit. Quasi elke hippe vogel heeft wel een paar in z’n schoenenrek staan. Dat blijkt ook uit de groeicijfers van het voorbije jaar. Het bedrijf maakte 70% meer winst en had een omzetstijging van 30%. Als kers op de taart opende het label het voorbije jaar ook 20 nieuwe winkels wereldwijd. 

Permira, de eigenaar van Dr. Martens, wil nu ten volle profiteren van dat succes. De Britse holding heeft immers bekendgemaakt dat het op zoek is naar een koper. En ze verwachten er een flinke duit voor te krijgen: maar liefst € 1,3 miljard om precies te zijn. Een heel pak geld. Zeker als je weet dat Permira vorig jaar het schoenenmerk heeft gekocht voor 340 miljoen euro. Modemagazine WWD spreekt dan ook over een ‘hallucinante vraagprijs’. Of kopers die mening delen, is nog niet bekend.




5 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Elke Claes

    Prachtige botinnen! Alleen jammer dat ik ze overal in het wit lakleer zie staan dit najaar... Oh, en Jean: ik heb er nooit zweetvoeten in gehad - dat moet aan u liggen ;)

  • Kristof Degros

    Nog altijd veruit de beste schoenen die er zijn. Spijtig dat sommige reeksen zo moeilijk te verkrijgen zijn

  • Buyle Jean

    Wat zijn dat voor lompe schoenen,daar staat toch niemand mee en je krijgt e rzweetvoeten van

  • Benny De Keyzer

    Ik heb mijn Dr. Martens ergens eind jaren 90 gekocht. Die hebben al menig festival meegemaakt en ze leven nog altijd, ik doe ze nog altijd aan al ik naar een festival ga.

  • Ramon Simon

    Waarom een succesvol merk verkopen? Ik draag die schoenen al voor het grotendeels van mijn leven, is eigenlijk onverslijtbaar maar na 15 jaar zie je wel dat ze gedragen zijn natuurlijk. Het is te hopen dat men dat merk in ere houdt en steeds kiest om de tradionele schoen te vervaardigen, en niet enkel uit winstbejag het merk naar de knoppen doet.