Dit merk werd verkozen tot ’s werelds meest waardevolle luxelabel

Beeld van de Louis Vuitton Fall/Winter 2019/2020 show in Parijs.
BRUNO PRESS Beeld van de Louis Vuitton Fall/Winter 2019/2020 show in Parijs.
Modehuis Louis Vuitton werd verkozen tot ’s werelds meest waardevolle luxemerk, en laat daarmee andere bekende namen als Chanel, Hermès en Gucci achter zich.

Volgens merkwaarde website BrandZ groeide de waarde van het Franse modehuis het afgelopen jaar met maar liefst 15%, en is het merk momenteel maar liefst 41,8 miljard euro waard. Dat zou het te danken hebben aan de creativiteit en het vakmanschap dat in de lederwaren en producten gestoken wordt. Daarmee laat Louis Vuitton bovendien andere modehuizen als Chanel en Hermès ver achter zich.

Volgens BrandZ groeiden de merken in de categorie luxemerken meer dan andere merken het afgelopen jaar. In totaal groeide de categorie 29%.

Dit is de volledige lijst van meest waardevolle luxemerken.

1. Louis Vuitton, merkwaarde 41,8 miljard euro
2. Chanel, merkwaarde 32,8 miljard euro
3. Hermès, merkwaarde 27,4 miljard euro
4. Gucci, merkwaarde 22,4 miljard euro
5. Rolex, merkwaarde 7,4 miljard euro
6. Cartier, merkwaarde 5,3 miljard euro
7. Burberry, merkwaarde 4,1 miljard euro
8. Dior, merkwaarde 4,1 miljard euro
9. Saint Laurent / Yves Saint Laurent, merkwaarde 3,1 miljard euro
10. Prada, merkwaarde 3,1 miljard euro




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.