Dior gaat opnieuw de feministische tour op in Parijs

AFP
Maria Grazia Chiuri, creatief directeur van Dior, trok tijdens Paris Fashion Week naar goede gewoonte weer de kaart van girlpower. Zo liet ze zich voor haar herfst/winter 2019-2020 collectie inspireren door de Teddy Girls, de vrouwelijke tegenhangers van de Teddy Boys - één van de eerste Engelse subculturen. Extravagant geklede dames die hun mannetje konden staan en zwarte leren jassen, jeans en losse rokken droegen. De feministische referenties zagen we ook terug in slogans op T-shirts zoals ‘Sisterhood is Powerful’ en ‘Sisterhood is Global’. Verwijzingen naar het werk van de Amerikaanse feministische dichter Robin Morgan.
AFP
AFP
EPA
EPA
EPA
EPA
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP



3 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Benny Deridder

    Wat een belediging voor de Teddy Boys !

  • Josepha Van Vlaanderen

    Toch al mooier dan Dries Van Nooten!!

  • Michel Van der Hoydowch

    Belachelijk , de peperdure modehuizen stelen hun ideeën vaak bij hippies,gays,armen etc. Welke socioloog , psycholoog wil dit fenomeen onderzoeken ?