Ga naar de mobiele website
^ Top

Denk jij tijdens het shoppen nog aan kinderarbeid?

Hoewel de meeste mensen kinderarbeid in alle talen veroordelen, blijft het motto van velen toch zoveel mogelijk kleren scoren voor zo weinig mogelijk geld. En dan is kinderarbeid natuurlijk nooit ver weg. In aanloop naar de Fashion Revolution Day op 24 april, wil de actiegroep Fashion Revolution die schijnheiligheid van de mode-industrie en de consument aankaarten. Dat doen ze met een pakkende video waarin kinderen het probleem zelf aanklagen.

In westerse landen is kinderarbeid haast ondenkbaar, terwijl het voor bedrijven in ontwikkelingslanden heel normaal is. Met de actie "Who made my clothes?" wil Fashion Revolution een einde maken aan de schijnheiligheid van de mode-industrie. Met een verborgen camera heeft de vereniging bedrijven in Duitsland getest op hun moreel gedrag.

De mindset van de consument veranderen
Een aantal kinderen tussen de 10 en 12 jaar solliciteerden bij verschillende internationale modebedrijven. Overal werden ze afgewezen omdat ze te jong zijn. Anderzijds werken duizenden kinderen en jongeren wel onder onaanvaardbare omstandigheden voor textielfabrieken die produceren voor de Duitse winkels. Met onze actie "Child Labour Experiment" willen we de mindset van de consument veranderen en laten zien dat ze een bijdrage kunnen leveren om kinderarbeid te bestrijden", zegt Annett Borg, coördinator van de Fashion Revolution Day in Duitsland.

"Who made my clothes?"
"Helderheid is de eerste stap om de textielindustrie te veranderen. We moeten ons altijd afvragen: "Who made my clothes?," aldus Borg.




1 reactie

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Lily Of Flanders

    Denk nu niet dat er bij dure kleding geen kinderarbeid te pas komt.

Meld een bug