De haartrend van 2016: wél moeite doen

thinkstock
Weg met de just out of bed look en consorten: waar we in 2015 massaal veel moeite deden om zo nonchalant mogelijk voor de dag te komen, is dit het jaar waarin we wél opvallend aandacht besteden aan ons kapsel.

"Deze prachtige bos luchtige krullen? Heb ik van mezelf hoor", of "Die nonchalante knot? Oh, daar heb ik in geslapen." Je kent het wel. 2015 was het jaar waarin we vooral niet te veel moeite in ons kapsel mochten steken (of toch deden alsof). Gelukkig komt daar nu verandering in: lang leve de ingewikkelde vlechten, strakke updo's en glanzende golven!

De haarstylisten op de catwalk kiezen dit keer voor kapsels waar duidelijk tijd, werk, vaardigheid en heel veel producten zijn ingekropen.

Over the top volume bij Balmain x H&M

Dit is -  helaas - niet het soort coupe waar je mee uit bed rolt. Voor de opvallend volumineuze krullen die te zien waren bij Balmain x H&M heb je namelijk niet alleen een goede krultang (en enkele verbrande vingers) nodig, er is ook heel wat haarlak en volumespray aan te pas gekomen.

photo_news

Strak en sluik bij Kenzo

Je hoeft geen glanzende krullen te hebben om met een perfecte hairdo naar buiten te gaan. Stijl en strak naar achteren staat even elegant en is zelfs nog een tikje hedendaagser. Benodigdheden: een goede borstel, haarlak, veel geduld en een anti frizz spray.

photo_news

Kunst- en opsteekwerk bij Dries Van Noten

Dat je dit kunstwerkje niet in één, twee, drie gecreëerd hebt, staat buiten kijf. Dries Van Noten kiest resoluut voor een retro knipoog met een moderne twist. Haal alvast enkele bussen haarlak en een halve kilo schuivertjes in huis als je je hieraan wil wagen.

thinkstock

Glanzende golven bij Carven

Voor deze mooie losse krullen heb je niet alleen een texturizing spray of crème nodig, maar ook heel wat haarmousse, een glansspray en liefst ook nog wat föhnskills om je kapsel perfect in de plooi te krijgen.

photo_news



Reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels