Billie Eilish is nu ook officieel een model

MCM AW19 campaign
Fotografie Lea Colombo MCM AW19 campaign
Het gaat hard voor Billie Eilish. De 17- jarige scheert niet alleen hoge toppen met haar muziek, maar mag zichzelf nu ook officieel model noemen.

Nadat de “Bad Guy”-zangeres eerder dit jaar al te zien was in een campagne voor Calvin Klein jeans en ondergoed, is Billie nu ook het gezicht van de herfst/winter collectie van MCM. “Billie is wat mij betreft een rolmodel voor de jongere generatie”, zegt MCM’s nieuwe creatief directeur Dirk Schöneberger over de samenwerking. “Ik heb haar al op het podium aan het werk gezien, en zij vertelt haar fans dat ze zichzelf moeten zijn, zonder compromissen.”

De campagne werd gefotografeerd door Lea Colombo, en Billie is te zien met een fanny pack en vissershoedje met de typische print van het merk. “Dit is zo’n sterke boodschap in een tijd waarin de uniformiteit om één of andere reden alleen maar lijkt toe te nemen”, gaat Schöneberger verder. “Ze is een gamechanger: het voelt alsof ze niet beschadigd kan worden. Ze is ook geen marketingtruc: zij is een persoon die écht opvalt in de huidige muziekscene.”

MCM AW19 campaign
Fotografie Lea Colombo MCM AW19 campaign



4 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Pascal MORTIER

    Ik ben alvast zware fan van die zeer rijke, geladen, gevoelsmatig juiste stem. Hoog en laag, snel en traag, breekbaar of krachtig, maar steeds prachtig.

  • Ezra Beheydt

    @ro butzen niet iedereen kan van dezelfde muziek houden en het is iedereen zijn eigen keuze welke kleren je koopt niet alle fans gaan meteen alles doen wat zij doet.

  • Lotte Claes

    Zij scheert hoge toppen! Chapeau

  • ro butzen

    Wat een fake kindje, slechte muziek (ook volgens mijn tieners), zeggen tegen de "fans" dat ze zichzelf moeten zijn, maar wel met modemerken in zee gaan om diezelfde "fans" de opgedrongen kleding van dat merk te laten kopen.