Beautyexpert Crystal Die: “Een rode lippenstift kan je humeur veranderen”

NINA
Het wereldwijde web zit vol selfmade vrouwen: bloggers, vloggers, appontwikkelaars ... Deze week stellen we een reeks snelle vragen aan Crystal Die, beautyexpert en oprichtster van het eerste Belgische online beautymagazine GirlCrush. 

1. Hoe is jouw online beautymagazine ooit gestart?

“Vóór GirlCrush werkte ik als make-upartieste. Na vijf jaar had ik behoefte aan een nieuwe creatieve uitdaging. Door te babbelen met collega’s merkte ik dat er vraag was naar een Belgisch onlineplatform rond beauty, zelfvertrouwen en zelfzorg. En zo werd GirlCrush twee jaar geleden geboren.”

2. Wat is er intussen veranderd?

“Het team! In het prille begin deed ik alles in mijn eentje. Ik schreef de artikels thuis, zonder eindredactie. Puur ik. Toen de site begon te groeien, spraken verschillende freelancers me aan om samen te werken. Vandaag bestaan we uit een 7-koppig team van schrijvers en allround creatievelingen.”

3. Wat wil je bereiken met de site?

“Het is niet de bedoeling dat we alleen maar tips en trends uit het beautywereldje geven. We willen ook moeilijke thema’s aansnijden. Denk aan meerwaardeartikels over zelfvertrouwen bij millennials of het polycystisch-ovariumsyndroom, een hormonale aandoening. Veel volgers hebben daar behoefte aan. Ze hebben in het snotje dat veel influencers producten aanprijzen op Instagram omdat ze gesponsord worden. Daardoor is er een tegenbeweging bezig: mensen geven de voorkeur aan diepere, complexe thema’s.”

Crystal Die

4. Wat betekent make-up voor jou?

“Ik gebruik het sinds mijn puberteit. Toen was het een middel om dingen waar ik niet tevreden over was te verstoppen. Nu ik ouder ben, bekijk ik het als een boost voor mijn zelfvertrouwen. Rode lippenstift kan je humeur veranderen. Handig voor een meeting of als ik moet spreken voor een grote groep.” (lacht)

5. Welke beautyproducten kan jij niet missen?

“De poederfoundation van Cent Pur Cent, een Belgisch merk. Daardoor heb ik net een porseleinen huid. Echt een topper. Daarnaast gebruik ik elke ochtend een wenk-brauwpotlood van Benefit om de gaatjes in mijn wenkbrauwen op te vullen. Zonder ga ik de deur niet uit.”

6. Wat vind je de leukste beautytrend voor deze lente en zomer?

“De gekleurde eyeliners zijn cool om mee te experimenteren. In plaats van een zwart lijntje boven je ogen, raad ik aan eens een witte liner te gebruiken. Je krijgt meteen een ander, zomers effect.”

Crystal Die

7. Wat zijn je toekomstplannen?

“We willen natuurlijk blijven groeien. (lacht) Momenteel is GirlCrush voornamelijk een online-platform, maar we willen het ook offline leven inblazen. Vanaf mei lanceren we een nieuw concept: GirlCrush Agency. We gaan met een beautybooth en make-upartiesten op festivals staan, en zullen ook workshops en lezingen geven in beautyhandels en shoppingcentra.”

Wie is ze?

• 27 jaar

• woont in Liedekerke

• heeft twee jaar geleden GirlCrush opgestart, het eerste Belgische online beautymagazine

• Crystal heeft 15.900 volgers op Instagram




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.