#Nofilter: nieuwe lingeriecampagne zet authentieke vrouwen in de kijker

Isabelle Lundqvist.
Monki Isabelle Lundqvist.
Geen topmodellen of Photoshop, wél authentieke vrouwen die zichzelf fotografeerden. Zo ziet de nieuwe lingeriecampagne van Monki eruit. Daarmee maakt het modemerk komaf met de gangbare praktijk om reclamefoto’s te retoucheren.

Elk lichaam is mooi zoals het is, vinden ze bij Monki. Ongeacht vetrolletjes, moedervlekken of een maatje meer. Het Zweedse kledinglabel vroeg daarom aan modellen Isabelle Lundqvist, Edie Rose en Lotta Lavanti om zichzelf te fotograferen in hun eigen huis én in hun favoriete ondergoedsetje. 

De drie vrouwen vertellen hoe ze zich empowered voelen over hun eigen lichaam en hoe ze thuis hun idee over body positivity versterken. “Ik hou van mijn lichaam”, zegt Edie. “We mogen niet vergeten dat ons lichaam een functie heeft, en niet gewoon iets moois is waar anderen naar kunnen kijken.” Lotta voegt daar nog aan toe: “Ik ben laat op de kar gesprongen. Ik had veel eerder aan zelfliefde moeten doen, zeker tijdens mijn puberteit. Ondertussen geniet ik van mijn lichaam door rond te dansen in mijn appartement. Bewegen maakt me gelukkig." 

(Lees verder onder de foto’s)

Lotta Lavanti.
Monki Lotta Lavanti.
Isabelle Lundqvist.
Monki Isabelle Lundqvist.

Met de #nofilter-campagnes wil Monki de mode-industrie stimuleren om te stoppen met het retoucheren van lichamen, vooral bij fotoshoots in ondergoed. Hun nieuwste collectie is vanaf nu verkrijgbaar in de winkels en online

Edie Rose
Monki Edie Rose
Lotta Lavanti.
Monki Lotta Lavanti.



4 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Ilse Hardie

    Ik vind het super dat er steeds meer "normale" vrouwen als mannequin worden ingezet, maar ik zou nu toch een ander bh'tje gekozen hebben, voor alle mannequins. Ik vind deze helemaal niet flatterend en geven niet veel steun. Maar verder vind ik het top! Niet iedereen heeft maatje 38. Ilse Hardie - Lingerie Marie-Ann, Hoeilaart

  • Regina Van Akker

    Eindelijk! Back to reality! Stop met energie te steken in iets onbereikbaars gewoon omdat het zo in de boekskes staat!

  • Martine Vervoort

    Die zwarte beha's zijn niet gemaakt voor iemand met dat postuur, dat geeft toch niks steun. Verder wil ik kwijt dat een beha mooier tot zijn recht komt bij een mooi model dan bij zoiets. Als ik deze reclame zie moet ik zoiets al niet meer hebben. Je kan vol goede bedoelingen zitten, maar het is nefast voor de verkoop.

  • patrick morel

    Als je de foto's ziet op datingwebsites zoals Parship vraag je je toch af hoe die M/V geen partner vind want ze zien er prachtig uit, misschien hebben ze een slecht karakter denk ik dan. Kom terug naar de realiteit zoals op deze nieuwe lingeriecampagne, behandel ons niet meer als idioten. Prachtig initiatief.