EPA
Volledig scherm
PREMIUM
© EPA

“Ons merk is voor mooie mensen, niet voor iemand met maatje 38.” Hoe supermerk Abercrombie & Fitch zichzelf voorgoed ruïneerde

Wie in de jaren 2000 cool wou zijn, droeg Abercrombie & Fitch. Het Amerikaanse kledinglabel met de campagnebeelden van poedelnaakte hunks en winkels als nachtclubs boomde wereldwijd... tot het helemaal op was. Ter ere van de nieuwe Netflixdocu ‘White Hot’ legt onze mode-expert David Devriendt de schandalen bloot die het supermerk deden uitlopen op een sisser van formaat. “Crewleden werden beoordeeld op een schaal van ‘cool’ tot ‘rocks’. Wie minder dan ‘cool’ was, kreeg niet zelden de bons.”

  1. Marijne, Romy en voedingsexpert Karolien willen dat we mensen weer ‘dik’ noemen. “Het is onterecht een scheldwoord”
    PREMIUM

    Marijne, Romy en voedingsex­pert Karolien willen dat we mensen weer ‘dik’ noemen. “Het is onterecht een scheld­woord”

    Volslank, plussize, een maatje meer. Maar dik? Die term durven we bijna niet uit te spreken. Bodypositivity-activisten Marijne (23) en Romy (26) willen het woord terugclaimen, ook voedingswetenschapper Karolien Olaerts pleit ervoor om dik opnieuw als neutraal begrip te gebruiken. “Moest fatshaming echt het beoogde effect hebben, dan zou er vandaag geen enkele dikke persoon op deze wereldbol rondlopen.”
  2. Bluetoothspeakers die het langer volhouden dan jezelf: drie modellen met een batterijduur tot 25 uur
    Tweakers

    Bluetooth­spea­kers die het langer volhouden dan jezelf: drie modellen met een batterijd­uur tot 25 uur

    De zomer lacht ons toe: van bruisende terrasjes tot bomvolle parken over sfeervolle campings. Het zijn ideale gelegenheden voor een fijn streepje muziek. Een bluetoothspeaker - mét lange batterijduur - is daarvoor het perfecte gadget. Hoe herken je de beste exemplaren? En welke speakers – per budgetcategorie eentje – verkiest expert Eric Van Ballegoie van technologiesite Tweakers?